معادن طلای تکاب نیازمند سرمایه گذاری واقعی هستند

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری به مفهوم واقعی در معادن طلای تکاب انجام نشده است.
کد خبر : 108593
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 19:48
معادن طلای تکاب نیازمند سرمایه گذاری واقعی هستند

 

عبدالحمید سرتیپی ۱۳ آذر ماه در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گزاری استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: با وجود اینکه معادن طلای زرشوران تکاب بزرگترین معادن کلاسیک جهان هستند اما تاکنون سرمایه گذاری به مفهوم واقعی در معادن طلای تکاب انجام نشده است که نیاز است در این معادن سرمایه گذاری به معنی واقعی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: معادن طلای تکاب بزرگترین ذخایر طلای خاورمیانه را دارند و ظرفیت آن را دارد که سالانه تا ۱۰تن طلا تولید کنند و پایه توسعه استان و کشور باشد.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در منطقه چالدران محدوده ای شناسایی شده که جزو ۱۰ منطقه  دارای معادن مغفول مانده کشور است که بزودی شرکتی جهت بهره برداری از معادن آن منطقه  حضور خواهند یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: استان دارای ذخایر منیزیم مورد استفاده در صنایع خودروسازی است که اگر سرمایه گذاری در آنها انجام شود ضمن برگشت ۲ساله سرمایه موجب تحول در منطقه خواهد شد.

سرتیپی ادامه داد: در شمال استان معادن بکر داریم که نیازمند جذب سرمایه گذار برای بهره برداری هستند که اگر مورد بهره برداری قرار گیرند به پروژه های بزرگ ملی تبدیل می شوند.

وی بااشاره به وجود معادن متنوع در استان یادآور شد: ۳ واحد معدن گچ در سلماس فعالیت دارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.