مصرف ناقص صبحانه در ۴۰ درصد دانش‌آموزان/ پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در طرح بسته امنیت غذایی

double-quot تهران - جارپرس - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز اجرای آزمایشی طرح توزیع بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار گفت: بسته امنیت غذایی دانش آموزان از این جهت حائز اهمیت است که ۶۰ درصد دانش‌آموزان ما وعده غذایی صبحانه را طی شش یا هفت روز هفته به صورت کامل مصرف می‌کنند، اما ۴۰ درصد دانش آموزان ما مصرف ناقص صبحانه دارند.
کد خبر : 90203
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 20:30
مصرف ناقص صبحانه در ۴۰ درصد دانش‌آموزان/ پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در طرح بسته امنیت غذایی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان (موسوم به طرح باغ) که امروز به صورت نمادین و آزمایشی در یکی از مدارس استان البرز و حاشیه محمدشهر کرج برگزار و از طریق شبکه شاد نیز پخش شد اظهار کرد: این طرح امروز به صورت آزمایشی در کرج و همزمان در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد با این هدف که بتوانیم برای سال تحصیلی آینده و از مهرماه این بسته‌های غذایی را در میان حداقل سه تا ۵ میلیون دانش‌آموز مناطق محروم  توزیع کنیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌ها و اهداف وزارت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است. یکی از ساحت‌های شش‌گانه، ساحت زیستی و بدنی است. معتقدیم سلامت زیربنا، بسترساز و پیش‌نیاز تربیت است. کرونا نشان داد اگر سلامت دانش‌آموزان در معرض خطر باشد، آموزش و تربیت آنها نیز به مخاطره خواهد افتاد. سه مولفه اصلی برای سلامت دانش‌آموزان، تحرک و ورزش، تغذیه و بهداشت فردی و خواب مناسب است. امیدواریم با برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دوره جدید شروع کردیم به سیاست تربیت تمام ساحتی در کوتاه مدت نایل شویم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسته امنیت غذایی دانش آموزان از این جهت حائز اهمیت است که ۶۰ درصد دانش‌آموزان ما وعده غذایی صبحانه را طی شش یا هفت روز هفته به صورت کامل مصرف می‌کنند، اما ۴۰ درصد دانش آموزان ما مصرف ناقص صبحانه دارند و از یک روز تا پنج روز در طول هفته ممکن است صبحانه میل نکنند گفت: تغذیه هم در رشد جسمی دانش آموزان و هم بهره هوشی و یادگیری بسیار اثرگذار است.

ستاری‌فرد ادامه داد: از یک سو شاهد هستیم که ۳۱ درصد دانش‌آموزان مبتلا به چاقی هستند و از طرف دیگر هفت تا ۱۰ درصد دچار سوء تغذیه اند و تغذیه مناسب ندارند. نیاز بود نسبت به احیای تغذیه دانش‌آموزی اقدام کنیم که با پیگیری وزیر اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی برای تغذیه و شیر دانش‌آموزی در مناطق محروم در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای آنکه بتوانیم تعداد دانش‌آموزان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم نیازمند همکاری ستادهای انقلابی از جمله ستاداجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، خیرین و گروه‌های جهادی هستیم گفت: امیدواریم نتایج مطالعه آزمایشی به اجرای هرچه بهتر طرح از ابتدای سال تحصیلی آینده کمک کند. همراهی همه اشخاص و خیرین و نهادها را طلب می‌کنم و امیدوارم بتوانیم نسبت به تامین سلامت دانش‌آموزان و بسترسازی برای تربیت تمام ساحتی آنها اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز آیین افتتاحیه بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان ( موسوم به طرح باغ) در یکی از مدارس مناطق محروم محمدشهر استان البرز برگزار شد.  این طرح با هدف فراهم آوری تغذیه مفید و مختصر برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار اجرا و پس از ۱۰ سال دوباره احیا شده است. در این بسته‌ها خوراکی‌های سالم از قبیل شیر، میوه، خرما، کیک و لقمه سالم پیش‌بینی شده که طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی جاری در مناطق محروم، دو روز در هفته توزیع می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.