«مشکلات خانوادگی»؛ صدرنشین علت تماس‌ها با خط مشاوره ۱۴۸۰

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از پاسخ به بیش از ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.
کد خبر : 81543
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 14:33
«مشکلات خانوادگی»؛ صدرنشین علت تماس‌ها با خط مشاوره ۱۴۸۰

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بهزاد وحیدنیا به ارائه آماری از وضعیت تماس‌های سال جاری با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پرداخت و گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری در کل کشور به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۳۴ تماس پاسخ داده شده است.

به گفته وحیدنیا، بیشتر تماس‌ها در حوزه مشکلات خانوادگی، اختلالات خلقی و مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تماس‌ها به دلیل اتمام قرنطینه خانگی، افزایش سازگاری و باز شدن کسب و کارها، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، این را هم گفت که مردم جهت مشاوره از مراکز حضوری بیشتر استفاده می‌کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تاثیرات جهانی کرونا بر عموم و گروه‌های خاص قابل انکار نیست و به نظر می‌رسد توجهات ویژه‌ای به تامین نیازهای روانی اجتماعی مردم لازم است و بهبود فضای کسب و کار، توجه و وضعیت رفاه عمومی جامعه، تسهیل دسترسی به خدمات پیشگیرانه و نیازهای درمانی از الزامات هستند.

وحیدنیا معتقد است که توجه به تامین منابع کافی برای توسعه خدمات ارتقایی و نیز توجه به بیمه روانشناسی و مشاوره بخشی از اقداماتی است که دولت‌ها بایستی به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به میزان تماس‌های افراد با خط تلفنی ۱۴۸۰، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا اول دی‌ماه سال جاری به ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۴ تماس در کشور پاسخ داده شده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.

وی افزود: در مجموع یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۵۲ ساعت مشاوره و اختصاصا ۲۸۹ هزار و ۸۳ ساعت مشاوره در خصوص کرونا و ۱۳۸۸ ساعت مشاوره به کادر درمان از طریق مشاوره تلفنی به تماس‌گیرندگان ارائه شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.