مسئله این است که آن‌ها جرأت انجام چنین‌کاری را در کجا خواهند داشت؟

double-quot
تهران – جارپرس – رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.

کد خبر : 20303
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 5:10
مسئله این است که آن‌ها جرأت انجام چنین‌کاری را در کجا خواهند داشت؟

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای ظهر روز یکشنبه در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با آرزوی سالی با برکت و پر توفیق برای همه ملت بویژه نیروهای مسلح فداکار و خانواده‌های آنان، افزودند: بهترین دعا و بالاترین توفیق برای انسان، شناخت و تشخیص صراط مستقیم و استقامت در این راه است.

ایشان، نیروهای مسلح کشورمان را نیروهایی برخوردار از فکر و عقیده دانستند و گفتند: خدمتِ با معرفت و مخلصانه به مردم از بزرگترین عبادات است و باید قدر این فرصت را دانست، همچنان‌که در دوران دفاع مقدس نیز مجاهدان و شهیدان از آن فرصت استفاده کردند و امروز نیز آرزوی همه رهروان راه خدا، نیل به شهادت است.

فرمانده کل قوا با تأکید بر لزوم ارتقاء روزافزون توان عملیاتی و سازمانی نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: کمبودهای مالی نباید مانعی برای پیشرفت باشد و همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با وجود کمبودهای فراوان، یک جنگ طولانی با پیروزی قاطع و بدون جابجا شدن حتی یک متر از مرز کشور به پایان رسید، امروز نیز می‌توان با ابتکار و همت بلند، کمبودها را برطرف کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه دولت‌های غربی از صدام در جنگ تحمیلی، افزودند: دولت‌های ریاکار اروپایی که امروز در قضیه سوریه مدعی استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند، در زمان جنگ تحمیلی، خروارها سلاح شیمیایی به صدام دادند تا او با این سلاحها به جبهه‌های ما و مناطق سردشت و حلبچه حمله کند.

ایشان، پیشرفت‌های نظامیِ کنونی کشورمان را غیرقابل مقایسه با دوران جنگ دانستند و گفتند: با توکل به خدا، اعتماد به نفس، و انضباط و پیگیری مدیریتی، امروز نیز می‌توانیم موانع را برطرف کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «تقویت روحیه نیروهای مسلح» را وظیفه دیگر فرماندهان ارشد خواندند و با اشاره به برنامه دشمن برای «تضعیف روحیه مسئولان، مردم و نیروهای مسلح»، افزودند: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از تاکتیکهای جنگ روانی، در مسئولان ضعف و تزلزل ایجاد، و احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» را در آن‌ها القا کند.

«ارتقاء تحقیقات» و «تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح» نکات دیگری بود که فرمانده کل قوا بر آن تأکید کردند و افزودند: بازنشستگان، ذخایر ارزشمند نیروهای مسلح هستند و باید برای مسائل مادی و معیشتی و بویژه تکریم و احترام به آنان، فکر و تدبیر شود.

ایشان همچنین با اشاره به تلاش دشمن در جلوگیری از تقویت نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: دشمن، هر یک از بخشهای نیروهای مسلح همچون ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را به‌نحوی می‌کوبد تا از درون تهی شوند اما نیروهای مسلح باید از لحاظ سازماندهی روز به روز قوی‌تر شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه و برخی تحلیلها با هدف امکان‌پذیر نشان دادن این اقدام در نقاط دیگر دنیا، افزودند: جنایت، تجاوز، تخطی و تعدی کاملاً از آمریکایی‌ها بر می‌آید و در نقاط دیگر دنیا نیز این کارها را کرده‌اند اما مسئله این است که آنها جرأت انجام چنین کاری را در کجا خواهند داشت؟

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی نشان داده است که با اینگونه حرفهای بی‌ربط و کارهای غلط، از میدان به‌در نمی‌رود و مردم و مسئولانی که به انقلاب اعتقاد دارند، با توکل بر خدا، در مقابل تهدیدها و تشرها عقب نمی‌نشینند؛ زیرا اگر بنا بر عقب‌نشینی بود، امروز کشور دچار درماندگی و ورشکستگی روحی و تمدنی شده بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارزیابی اقدام اخیر آمریکا در تهاجم نظامی به سوریه افزودند: کاری که آمریکایی‌ها کردند، اشتباه و خطایی راهبردی است و آن‌ها در حال تکرار خطای گذشتگان خود هستند.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئولان قبلی آمریکا داعش را بوجود آوردند یا به آن کمک کردند و مسئولان کنونی نیز در حال تقویت داعش یا گروهی نظیر آن هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که «خطر این گروه‌ها در آینده گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت»، افزودند: اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیری‌ها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گزارشی گفت: عمق بخشی به نفوذ راهبردی انقلاب اسلامی، ارتقای حمایت از جبهه مقاومت و مقابله جدی با تروریست‌های تکفیری و حامیان آن‌ها، ایجاد و ارتقای امنیت پایدار، صیانت از آبها و منافع جمهوری اسلامی ایران، تقویت توان و آمادگی‌های دفاعی و هجومی و مراقبت و پایش شبانه‌روزی از آسمان کشور از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های نیروهای مسلح در سال گذشته بوده است.

سرلشکر باقری انجام رزمایش‌های متعدد در ابعاد مختلف، به‌روزرسانی برآورد تهدیدات و طرح‌های عملیاتی، رشد توان رزمی نیروهای مسلح و افزایش سهم بنیه دفاعی در بودجه را از دیگر اقدامات نیروهای مسلح خواند و تأکید کرد: نیروهای مسلح نسبت به افزایش تلاش و حرکت مجاهدانه برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی متعهد هستند.

در این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.