مرگ ۱۷ معدنچی در چین

double-quot
پکن – جارپرس – وقوع حادثه در یکی از معادن زغال سنگ در شمال شرق چین منجر به مرگ ۱۷ معدنچی شد.
کد خبر : 19998
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 13:09
مرگ ۱۷ معدنچی در چین

به گزارش جارپرس، در چین که معمولا انفجار گاز و ریزش معادن زغال سنگ حادثه ساز می شود، این بار سقوط بالابر حامل کارگران باعث بروز این حادثه شده است.
تارنمای «مردم» روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که این حادثه در یکی از معادن زغال سنگ این کشور در استان «هیلون جیانگ» در حالی رخ داد که سیم بوکسل بالابر داخل معدن به دلیل اتصال سیم های برق دچار آتش سوزی شده و منجر به سقوط آن از ارتفاع بالا می شود.
این حادثه همچنین باعث سرایت آتش به بخش های دیگر معدن و ریزش بخشی از دیوارهای آن می شود.
گزارش حاکیست که در ارتباط با بروز این حادثه ۲ نفر دستگیر شدند و فعالیت معدن نیز به حالت تعلیق در آمده است.
بر اساس اعلام مقامات محلی، حادثه زمانی رخ داد که کارگران در حال جابجایی شیفت کاری بوده اند.
همچنین گزارش شده که به هنگام وقوع این حادثه ۲۷۳ تن از کارگران در معدن حضور داشتند که ۲۵۶ تن از آنها توسط ماموران امداد، نجات یافتند.
کشور چین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در جهان است که حوادث زیادی را طی سال های اخیر در معادن خود تجربه کرده است.
آخرین حادثه معادن زغال سنگ چین مربوط به حوادث آذر و دی ماه سالجاری در مغولستان داخلی و حادثه آذر ماه سالجاری در منطقه «یونگ چوآن لایسو» در جنوب غرب این کشور است که انفجار گاز و ریزش بخش هایی از معادن یاد شده، در مجموع ۸۲ نفر را به کام مرگ کشاند.
چین به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی در معادن که معمولا از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می شود به داشتن خطرناکترین معادن در دنیا مشهور است.
آمار نشان می دهد که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در هر ماه تقریبا دو حادثه در معادن چین رخ داده و در ماه نوامبر گذشته (آبان – آذر) شمار حوادث به پنج مورد افزایش یافته است.
حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از کارگران چینی را به کام مرگ می کشاند؛ معادن چین فقط در سال ۲۰۱۴، ۹۳۱ قربانی گرفته است.
بر اساس آمار مراکز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این کشور در سال ۲۰۱۳، بیش از یک هزار و ۳۰۰ کشته و مفقود بود که در ۶۰۰ حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.