مردم امیدوارند گرانی ها تمام شود/رژیم صهیونیستی زمین‌گیر شده است

double-quot تهران - جارپرس - خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نگه داشتن این چیزی که خداوند به روزه‌داران‌ داده است مهم بوده و روزه‌ای درست است که اثر و ماندگاری آن بر روی روزه‌دار بماند، اگر خوبی‌ها در چشم شما محبوب و گناهان منفور شده این نشان از روزه واقعی است.
کد خبر : 89855
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401 - 20:44
مردم امیدوارند گرانی ها تمام شود/رژیم صهیونیستی زمین‌گیر شده است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آیت‌الله سید کاظم صدیقی -خطیب موقت نماز جمعه تهران- صبح امروز(سه‌شنبه ۱۳اردیبهشت‌ماه) پس از اقامه نماز عید فطر در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تبریک عید فطر و دعوت همگان به تقوا اظهار کرد: خداوند براساس حدیث قدسی فرمود «روزه مخصوص ذات ربوبیت است و کسی که روزه می‌گیرد مستقیما سر سفره خود خدا است و ‌میهمان محبوب قرار گرفته است چون روزه رنگ و آوازه ندارد و روزه رابطه باطنی است و روزه‌دار با خدا ارتباط می‌گیرد»، بنابراین روزه با خداست و خدا بدون واسطه به روزه داران پاداش می‌دهد، از این رو از خدا می‌خواهیم از محضر ربوبی خودش ما را بدون واسطه سرشار رحمت بی‌واسطه خود قرار دهد.

وی ادامه داد: در این‌ یک ماه باید به خدا رسیده و وصال را درک و رنگ خدا را گرفته باشیم، خداوند انسان را در این ماه به درجه شهدا و ‌مقربین می‌رساند، روزه‌دار با اخلاص، قطع تعلقات، با مهربانی به دیگران و بیرون راندن‌ کینه و تبدیل شر به خیر عزیز خدا می‌شود ‌و خدا خود پاداش همگان ‌را می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرازی از سوره اعلا خاطرنشان کرد: در بخشی از این‌ سوره ،خداوند روزه‌داران‌ را تشویق می‌کند که در روز عید زکات فطریه بدهند و پس از یک ماه ارتباط با خدا با خلق خدا هم ارتباط بگیرند و گره دیگران را باز و مساوات داشته باشند، همچنین در این سوره صدقات و تزکیه هم تذکر داده شده است، اگر کسی در این ماه توانست اعتقادات خود از شائبه و انحرافات پاک و اعتقادات خود را محکم کند و وجودش را از بخل و حسد تمیز نگاه دارد و اعمال و جوارح خود را با توبه و حسنات پر کند رستگار خواهد شد و رویش برای او ‌به وجود می‌آید.

صدیقی ابراز کرد: روز عید فطر روز دریافت جایزه است، کسانی که در مسابقات رمضان به درجات قرب الهی رسیده باشند برنده شدند و خداوند به این برندگان جایزه می‌دهد، در روز عید فطر تمام فرشتگان سر هر کوی و برزن ایستاده و صدا می‌زنند که مومنان بیرون بیایید و در مصلای‌های خود گرد هم جمع شده و خدا را صدا بزنید زیرا خدا سفره کرم‌ خود را پهن کرده است.

وی خطاب به همه مردم تاکید کرد: یک ماه همه شما سحرها بیدار بودید و روزها گرسنگی و تشنگی تحمل کردید و با این تمرین شماها به درجاتی دست پیدا کرده‌اید، وقتی شما نماز عید می‌خوانید خداوند همه شما را بخشیده و آبرو داده و مثل کسی که تازه به دنیا آمده است قرار خواهد داد. اما نگه داشتن این چیزی که خداوند به روزه‌داران‌ داده است مهم بوده و روزه‌ای درست است که اثر و ماندگاری آن بر روی روزه‌دار بماند، اگر خوبی‌ها در چشم شما محبوب و گناهان منفور شده این نشان از روزه واقعی است.

حماسه روز قدس به جوانان فلسطینی قوت ‌بخشید

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه در خطبه دوم خود همگان را به تقوا دعوت کرد و گفت: تقوا دفع کننده بدی و سلاح انسان باتقوا برای حمله به شیطان است.

وی با اشاره به اینکه خداوند یک ماه رمضان دیگر ما را بر سفره خود میهمان کرد، تصریح کرد: ما باید این نعمت را متوجه باشیم و از آن ‌درست استفاده کنیم و ارتباط خود را با خدا و خلق او متناسب با رضایش تنظیم ‌کنیم.

صدیقی با تشکر از همه مسلمین، جبهه مقاومت و به ویژه مردم ایران به موجب حماسه روز قدس اظهار ‌کرد: بعد از دوسال کرونا مسلمین نشان دادند مساله فلسطین همچنان‌ مساله اول جهان اسلام است و قدس زنده است و مسلمین در ارتباط با حمایت از فلسطین مقاوم همچنان حامی ‌هستند و ‌این‌ حضور در تثبیت گام‌های جوانان فلسطینی که جان برکف هستند قوت خواهد بخشید تا بتوانند در مقابل این رژیم غاصب کودک‌کش بایستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی با ترس و اضطراب و با یک ارتش خسته نشان می‌دهد که زمین‌گیر شده و عملیات‌های فلسطین با حمایت امت اسلامی اسرائیل را در انزوا ی کامل و ‌در حال تدافعی قرار داده است، کلید پیروزی مقاومت است و پافشاری بر مقابله، شاخ رژیم غاصب را می‌شکند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل افغانستان تصریح کرد: در ماه رمضان مردم ‌مظلوم افغانستان مورد آماج کینه دست پروده‌های استکبار قرار گرفتند و در مساجد و مدارس صدها مسلمان‌ به خاک و خون‌ کشیده شدند و اینها به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که برای اوکراین چگونه به صدا می‌آیند اما برای افغانستان بی‌صدا می‌شوند. در مساله افغانستان، یمن و ‌مظلومین عالم همچنان سکوت می‌کنند و از هیات حاکمه افغانستان‌ می‌خواهیم امنیت برای مردم این‌ کشور تامین و این شبکه‌های تروریستی را شناسایی و مجازات کنند.

صدیقی با اشاره به دو مناسب روز کارگر و معلم افزود: کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد تا جایی که پیامبر اکرم(ص) وقتی دست سعد انصاری را به عنوان مصافحه در دست گرفت متوجه دست سخت او شد و پرسید چرا دستت اینقدر سخت است و او گفت به بیل‌زنی مشغول هستم و همانجا رسول خدا دستش را بوسه زد. کسی که از دست رنج‌ خود زندگی را تامین‌ می‌کند در کنار پیامبران خواهد بود، ما به کارگران خود که ۴۳ سال همراه بوده و هیچ کسی نتوانست آنها را منحرف کند افتخار می‌کنیم و انقلاب ما به دست همین‌کارگران بوده و امید است با همت این کارگران، دانشگاهی‌ها و دانش‌بنیان‌ها، کشور به درحات بالا برسد. البته باید شرایط خوبی برای کارگران‌ از نظر معیشتی فراهم‌ کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک‌ فیلسوف، عالم سیاست‌مدار و خطیب در ذیل مکتب رسول اکرم(ص) بود، بیان کرد: کسی که معلم خیر است و به مردم توحید می‌بخشد و دانش و بینش جامعه را بالا می‌برد تمام عالم به او ‌توجه ویژه خواهند داشت. رسالت مراکز آموزشی ما اعم از دانشگاه و حوزه امروز تربیت جامعه است، ما نیازمند فرهنگ، صعه صدر و عشق به خدا هستیم و این خیلی مهم‌تر از معیشت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران سالروز شهادت شهید مطهری را گرامی داشت و افزود: از مسئولین آموزش و پروش می‌خواهیم که در کتاب‌های درسی تجدیدنظر کنند و ‌جدای از آموزش به تربیت جوانان اهتمام داشته باشند.

این گرانی‌ها و فشار معیشتی در طراز این دولت نیست

وی در ادامه با گلایه از وضعیت گرانی‌ها خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دولت سیزدهم با ریاست یک‌عالم ‌رنج دیده است تعدادی از مردم ما از این‌ گرانی افسار گریخته در رنج هستند و از همه جا گلایه دارند و امید دارند این بن بست تمام شود و با دلی خوش در کنار نظام بایستند، من مطمئن هستم که دولت از خود مردم و رئیس جمهور در متن مردم است اما این نوع گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست.

صدیقی پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه‌های افسار گسیخته‌ای که با آبروی‌ مردم‌ بازی و ایجاد یاس می‌کنند را از انتظارات مردم از دولت دانست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.