0 نظر
163 بازدید

مخالفت کاخ سفید با اختصاص دادستانی ویژه برای بررسی روابط احتمالی روسیه و ترامپ

double-quot

تهران – جارپرس -در شرایطی که در روزهای گذشته فشارها برای تعیین یک دادستان ویژه به منظور پیگیری پرونده روابط احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و نزدیکان وی با دولت روسیه افزایش یافته است، «سارا سندرز» جانشین سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود احتمال چنین اقدامی را ضعیف ارزیابی کرد و آن را غیرضروری دانست.

کد خبر : 20693
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 - 6:14
مخالفت کاخ سفید با اختصاص دادستانی ویژه برای بررسی روابط احتمالی روسیه و ترامپ

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، اخراج ناگهانی «جیمز کومی» رئیس اف.بی.آی در شرایطی که این نهاد پیگیر پرونده ارتباط احتمالی نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا با دولت روسیه بوده است، موجب شد تا بسیاری از نمایندگان و سیاستمداران دمکرات، کاخ سفید را برای تعیین یک دادستان ویژه به منظور رسیدگی به این موضوع تحت فشار بگذارند؛ اقدامی که به موضوع بحث کنفرانس خبری شب گذشته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شد.
دو رویداد مشابهی که دمکرات ها در توجیه درخواست خود از آن یاد می کنند، یکی مربوط به رسوایی واترگیت در زمان ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» و دیگری مربوط به رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» است که در هر دو مورد به محکومیت و آغاز روند استیضاح رئیس جمهوری منجر شد.
سخنگوی کاخ سفید شب گذشته با رد این مطالبه مدعی حمایت رئیس جمهوری آمریکا از ادامه روند تحقیقات اف.بی.آی شد و گفت : فکر نمی کنم تعیین یک دادستان ویژه امری ضروری باشد.
سندرز ادامه داد : هیچ کسی بیشتر از ما دوست ندارد که این تحقیقات به سرانجام برسد.
کاخ سفید علت برکناری کومی را تنها مدیریت ضعیف پرونده ایمیلهای «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است.
یک منبع آگاه در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که ترامپ در ماه های گذشته به تدریج اعتماد خود را به رئیس اف.بی.آی که منصوب «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، از دست داد و پس از حضور هفته گذشته کومی در کنگره برای ارائه توضیحات در ارتباط با پرونده روابط احتمالی با روسیه، ترامپ مصمم شد تا وی را از سمت خود برکنار کند.
کومی که بسیاری نقش او را در روی کار آمدن دولت ترامپ حیاتی ارزیابی می کنند، هفته گذشته در جمع نمایندگان سنای آمریکا حاضر شده و از عملکرد خود پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرده بود.
دفاعیات وی مربوط به اقدامی است که تنها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری انجام داد و فضای سیاسی آمریکا به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفت.
رئیس وقت اف.بی.آی تنها چند روز مانده به انتخابات سال گذشته، از آغاز دوباره روند تحقیقات درباره یک پرونده مختومه کلینتون خبر داده و به اعتقاد بسیاری، سبد رای او را کوچک کرده و مقدمات پیروزی ترامپ را فراهم نموده بود؛ گرچه این تحقیقات در نهایت راه به جایی نبرد.
حال که کومی از سمت خود برکنار شده است، گروهی از نمایندگان دمکرات وعده می دهند که تا زمان خارج شدن روند تحقیقات از دستان اف.بی.آی، مانع روی کار آمدن سرپرستی جدید برای این نهاد شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.