مخالفت اتریش با طرح توسعه نیروگاه هسته ای مجارستان با کمک مالی روسیه

double-quot
وین – جارپرس – معاون صدراعظم و وزیراقتصاد آلمان روز سه شنبه ضمن مخالفت با طرح توسعه نیروگاه هسته ای مجارستان با کمک مالی روسیه ، تهدید کرد که علیه این طرح به دادگاه اروپا در استراسبورگ شکایت می کند.
کد خبر : 19818
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 اسفند 1395 - 13:09
مخالفت اتریش با طرح توسعه نیروگاه هسته ای مجارستان با کمک مالی روسیه

به گزارش رسانه های اتریش، ‘راینولد میترلینر’ گفت: اتریش نمی پذیرد که کمیسیون اروپا حمایت مالی از احداث نیروگاه هسته ای را بی ضرر بداند. ما راهکارهای حقوقی را بررسی می کنیم و در صورت لزوم به دادگاه اروپا شکایت می کنیم.
مقام های اتحادیه اروپا روزدوشنبه طرح توسعه نیروگاه هسته ای مجارستان را که قرار است بخش زیادی از هزینه آن توسط روسیه تامین شود،تایید کردند. تایید اتحادیه اروپا آخرین مانع اجرای این طرح ۱۲٫۵ میلیارد یورویی برای توسعه تنها نیروگاه هسته ای مجارستان را ازمیان بر می دارد. قرار است روسیه با وجود تنش ها با اتحادیه اروپا ، ۸۰ درصد هزینه این طرح را تامین کند.
‘ویکتور اوربان’ نخست وزیرمجارستان متحد نزدیک روسیه است و احداث دو رآکتور ۱۲۰۰ مگاواتی در نیروگاه ‘پاکس’ در خارج از شهر بوداپست یکی از طرح های مهم دولت او است.
مقام های اتحادیه اروپا تحت فشار قرارداشته اند تا این پروژه را با دقت مورد بررسی قرار دهند، مبادا که روسیه بخواهد از این طریق در بخش انرژی اروپا مداخله کند.
اتریش درسال ۲۰۱۵ نیز درمخالفت با کمک های دولتی برای احداث نیروگاه هسته ای ‘هینکلی پونیت سی’ در بریتانیا که مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفته بود ، شکایت کرد. اتریش استدلال کرد که انرژی هسته ای ناپایدار و با ریسک بالا است.
‘ولادیمیر پوتین’ رییس جمهوری روسیه ماه گذشته در سفر به مجارستان ضمن تمجید از این طرح گفت که روسیه حاضر است تمام هزینه های آن را تامین کند. شرکت دولتی ‘روس اتم’ روسیه تاسیسات جدید نیروگاه هسته ای مجارستان را احداث خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.