0 نظر
181 بازدید

مجلس نمایندگان آمریکا قانون حریم خصوصی آنلاین زمان اوباما را لغو کرد

double-quot
تهران – جارپرس – مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه شب قانون حریم خصوصی آنلاین مصوب آخرین ماههای دولت باراک اوباما را لغو کرد که این اولین گام در مسیری است که به ارائه دهندگان اینترنت اجازه می دهد عادات وبگردی مشتریان خود را بفروشند.

کد خبر : 20126
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1396 - 11:13
مجلس نمایندگان آمریکا قانون حریم خصوصی آنلاین زمان اوباما را لغو کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری فاکس نیوز ، هدف این قانون مصوب ‘کمیسیون فدرال ارتباطات’ این بود که به مصرف کنندگان کنترل بیشتری بر چگونگی ارائه اطلاعات توسط ارائه دهندگان اینترنت بدهد. اما منتقدان بر این باور هستند که این قانون موجب افزایش هزینه و محدود کردن نوآوری می شود.
مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه شب با ۲۱۵ رای موافق در برابر ۲۰۵ رای مخالف به لغو این قانون زمان اوباما رای داد و آن را برای امضاء به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ارجاع داد.
رای سه شنبه شب مجلس نمایندگان بخشی از یک تلاش گسترده از سوی جمهوریخواهان برای لغو مقررات وضع شده در ماههای آخر دولت اوباما است.
‘نانسی پلوسی’ نماینده دمکرات کالیفرنیا و رییس اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان گفت: این تلاش تحت رهبری جمهوریخواهان مبتنی بر اولویت دادن منافع ونادیده گرفتن نگرانی های حریم خصوصی مردم آمریکا است.
وی گفت: مردم آمریکا با جمهوریخواهان در مورد اینکه این اطلاعات (عادات وبگردی شهروندان) باید فروخته شود ، موافقت ندارند و قطعا این اطلاعات بدون اجازه شما نباید فروخته شود.
وی افزود: ارائه دهندگان پهنای باند (اینترنت) اطلاعات خصوصی زیادی درباره ما و خانواده های ما دارند.
براساس این گزارش،‌ لغو قانون کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) موجب می شود که اطلاعات آنلاین مردم در وضعیت تار و مبهی قرار گیرد. کارشناسان می گویند طبق قانون فدرال هنوز هم ارائه دهندگان اینترنت ملزم به محافظت از اطلاعات مشتریان هستند اما قانون فعلی مشخص نمی کند که شرکت ها دقیقا باید چه کنند یا چگونه عمل کنند و قانون اخیر کمیسیون ارتباطات دقیقا برای شفاف سازی این موضوع بود که مجلس نمایندگان آن را لغو کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.