مایک پنس گزینه ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است؟

double-quot تهران - جارپرس - پایان قریب‌الوقوع ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تمرکز ویژه‌ای روی آنچه او بعد از ترک کاخ سفید انجام می‌دهد، به وجود آورده است؛ سوالی که به دنبال ادامه امتناع او از پذیرش شکست انتخاباتی مقابل جو بایدن مطرح شده است. پرسش‌های مشابهی هم، اما با شدت کمتر، درباره مایک پنس وجود دارد که برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در ۲۰ ژانویه از سمت دولتی کنار می‌رود.
کد خبر : 43143
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 14:48
مایک پنس گزینه ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است؟

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از یاهو نیوز ۳۶۰، مایک پنس پیش از آنکه در سال ۲۰۱۳ فرماندار ایندیانا شود، برای ۱۲ سال در مجلس نمایندگان حضور داشت. وقتی او در سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد معاونت دونالد ترامپ انتخاب شد، دیگر برای پست فرمانداری نامزد نشد. پنس در جایگاه معاون رئیس جمهوری، مدافع سرسخت ترامپ در رسواییهای بیشمار او بود. او حیاتی‌ترین پست دوره تصدی خود را ماه فوریه گرفت که به عنوان رئیس گروه ضربت کاخ سفید برای مقابله با کروناویروس معرفی شد.

گرچه پنس به شکلی علنی درباره تمایلش برای نامزدی در ۲۰۲۴ صحبتی نکرده است، اما اتفاق نظر گسترده‌ای در میان محافل سیاسی خودی و مطلع وجود دارد دال بر اینکه او مدتی است که به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ چشم دوخته است.

برخی کارشناسان میگویند، اگر مایک پنس چهار سال دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود دورنمای قدرتمندی دارد. به طور کلی، معاونان رئیس جمهور پس از سال‌ها حضور در کانون توجهات، رقابت ریاست جمهوری را با برتری نسبت به رقبای خود آغاز می‌کنند. به گفته برخی، پنس بعد از ترامپ گزینه ایده آلی برای رهبری جمهوریخواهان است. آنها میگویند که او به حدی به این رئیس جمهور وفادار مانده که مورد خوشایند پایگاه جمهوریخواهان قرار خواهد گرفت اما با رویکرد هجومی کمتر نسبت به دولت میتواند مورد خوشایند محافظه کاران سنتی و رای دهندگان مردد قرار بگیرد.

شماری از نظرسنجیها نشان میدهند که پنس گزینه اول رای دهندگان جمهوریخواه در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، با فرض اینکه خود شخص ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری نشود. عدم اطمینان درباره آینده ترامپ، برآورد شانس پنس را دشوار میکند.

اینکه ترامپ به حمایت از نامزد دیگری تصمیم گرفته یا خودش در ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود، میتواند روی فرصتهای پنس تاثیر بگذارد. گرچه پنس در چهار سال گذشته در اقدامات این رئیس جمهوری نقشی نداشته است، وظیفه او طبق قانون اساسی برای تایید پیروزی انتخاباتی بایدن در کنگره میتواند در میان بیشتر هواداران وفادار ترامپ دشمنی ایجاد کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.