ماکرون می‌خواهد بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند

double-quot تهران - جارپرس - کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون قصد دارد در آینده‌ای نزدیک گفت‌وگویی تلفنی را با همتایان روسی و اوکراینی خود انجام دهد.و
کد خبر : 81681
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 بهمن 1400 - 14:37
ماکرون می‌خواهد بین روسیه و اوکراین میانجیگری کند

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه متذکر شده است: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که قصد دارد در روزهای آتی گفت‌وگوی تلفنی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین انجام دهد، مصمم است تا از همه “منابع دیپلماسی” برای “حفظ ثبات” در اروپا استفاده کند و همچنین وی آماده است تا “همبستگی” خود را درخصوص حمایت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و “امنیت” آن‌ها نشان دهد.

براساس این بیانیه، ماکرون همچنین قصد دارد در این تماس، به “تنش زدایی” درخصوص بحران کنونی اوکراین بپردازد.

ماکرون به دنبال تنش زدایی در اوکراین است

کاخ الیزه اعلام کرد: ما نگران این وضعیت هستیم و می‌خواهیم از “بی‌ثباتی” بیشتر جلوگیری کنیم.

همچنین یک نشست چهارجانبه در سطح مشاوران سیاسی در فرمت نرماندی میان کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین در تاریخ ۲۶ ژانویه در پاریس برگزار خواهد شد.

کاخ الیزه همچنین پیشتر اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه در یک تماس ویدئویی که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تدارک دیده شده، شرکت خواهد کرد تا درخصوص وضعیت اوکراین گفت‌وگو کنند. این کنفرانس ساعت ۹ شب به وقت پاریس آغاز خواهد شد.

قرار است که در این تماس ویدئویی، «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو و رهبران اوکراین، ایتالیا، لهستان، فرانسه و آلمان شرکت کنند. این تماس ویدئویی بدون حضور رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

تجمیع نیروهای روسی در مرز اوکراین موجب شده تا غرب و کی‌یف ادعاهایی را مبنی بر “حمله احتمالی” روسیه به اوکراین منتشر کنند اما این در حالی‌ست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین بارها این ادعاها را رد کرده و آن‌ها را نیز “بی‌اساس” قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.