0 نظر
155 بازدید

«مارین لو پن» به دادگاه احضار شد

double-quot
تهران – جارپرس – «مارین لو پن» رهبر حزب راست افراطی فرانسه و نامزد ریاست جمهوری این کشور، به اتهام سوء استفاده از بودجه اتحادیه اروپا به دادگاه احضار شد اما وکیل وی اعلام کرد لوپن قطعاً تا پایان مبارزات انتخاباتی در دادگاه حاضر نخواهد شد.
کد خبر : 19723
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 6:07
«مارین لو پن» به دادگاه احضار شد

به گزارش جارپرس از خبرگزاری رویترز، وکیل این سیاستمدار فرانسوی که بارها اظهارات جنجال برانگیزی درباره سیاست داخلی و خارجی فرانسه و همچنین مسلمانان بیان کرده است، درباره احضار لو پن به دادگاه به خبرنگاران گفت: «البته که وی به دادگاه نخواهد رفت.»
گفته می شود که محافظ لو پن و «کاترین گریست» رئیس دفتر وی، از بودجه اتحادیه اروپا حقوق می گرفته اند و این در حالی بوده که آنها در کسوت دستیار پارلمان اروپا هیچ کاری انجام نمی دادند.
لو پن تحقیقات مذکور را «نقشه سیاسی» علیه خود دانسته و تأکید کرده است که رأی دهندگان با این اقدامات، فریب نخواهند خورد و «فرانسوی ها فرق بین رسوایی های واقعی و فریب کاری های کثیف سیاسی را می فهمند.»
«کمیته امورحقوقی پارلمان اروپا» روز ۱۱ اسفند ماه (اول مارس) مصونیت این سیاستمدار فرانسوی را به علت انتشار تصاویر فجیعی از خشونت های «داعش» در شبکه توئیتر لغو کرد. لو پن در دسامبر ۲۰۱۵ در پاسخ به «ژان ژاک بوردن»خبرنگار فرانسوی که اظهارات وی را با داعش مقایسه کرده بود، سه تصویر فجیع از جنایات داعش را در توئیتر منتشر کرد و زیر آن نوشت: «داعش این است».
لو پن در سال ۲۰۱۳ نیز مصونیت پارلمانی خود را از دست داده بود و علت آن اظهاراتش در سال ۲۰۱۰ در شهر«لیون» بود که نماز خواندن مسلمانان (در خارج از خانه و مسجد) را «اشغالگری» توصیف کرده بود اما در دسامبر ۲۰۱۵ پس از آنکه یک قاضی رأی داد که اظهارات لو پن هرچند «بهت آور» بوده اما «در چارچوب آزادی بیان» مجاز بوده است، تبرئه شد. مارین لو پن در پارلمان اروپا رهبری گروه سیاسی موسوم به «اروپای ملت ها و آزاد» (ENF) را بر عهده دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.