0 نظر
187 بازدید

ماجرای کاهش سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی چه بود؟

double-quot تهران - جارپرس - پس از آنکه رئیس صنف جایگاه‌داران کشور اعلام کرد که در روزهای اخیر شاهد مشکلاتی بابت سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی هستیم که بعضا با اعتراض مالکان خودرو همراه بوده و البته جایگاه‌داران در این مورد تصمیم‌گیر نیستند، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 93280
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 13:38
ماجرای کاهش سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی چه بود؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، اخیرا اسدالله قلیزاده – رئیس صنف جایگاه‌داران کشور – با بیان اینکه سیاست‌های مربوط به تعیین میزان سهمیه گازوئیل برای خودروهای دیزلی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌شود، به ایسنا اظهار کرد که جایگاه‌های سوخت با استفاده از سامانه هوشمند سوخت فقط ارائه خدمات توزیع سوخت را انجام می‌دهند و در این راه با سختی‌های خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته وی، مالکان خودروهای دیزلی با اولین مواجهه درباره کاهش یا عدم واریز سهمیه گازوئیل به جایگاهدار مراجعه و اعتراض خود را به وی اعلام میکنند؛ در حالی‌که جایگاهدار هیچ دخل و تصرفی در موضوع ندارد و اتفاقا سیاستها در بخش گازوییل باعث زیاندهی مالک جایگاه نیز شده است. ۹۹ درصد جایگاه‌های سوخت مالکان خصوصی دارند و به هیچ وجه علاقه مند به کاهش درآمد یا زیان نیستند.

وی افزود: جایگاه‌های عرضه کننده گازوئیل با حق العمل ناچیز و محدودیت‌های فراوان مواجه هستند که عامل مهمی در زیانده شدن این جایگاه‌هاست.

اظهارات رئیس صنف جایگاهداران کشور در حالی است که علی‌اکبر نژادعلی – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران – در توضیح این مساله به ایسنا گفت: در دوره‌های تخصیص سهمیه (دو بار در ماه) به ناوگان حمل و نقل مسافری و باری با توجه به میزان عملکرد دوره قبل آنها در برون شهر و درون شهر عملکردی که از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌ها احصاء و مجموعاً از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاعات مسافت‌های طی شده با بار و بدون بار تحویل مدیریت سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته و براساس آن لیتراژ سهمیه محاسبه به حساب کاربری هر ناوگان تغذیه می‌شود. این سهمیه در کلیه جایگاه‌های عرضه کننده نفت گاز قابل برداشت و بهره برداری است.

به گفته وی، کلیه مجاری عرضه در کل کشور دارای سهمیه تدارکاتی هستند که در طی روز توسط نفتکش‌ها، سوخت به مجاری عرضه منتقل و از طریق آن ناوگان حمل و نقل امکان برداشت سوخت را خواهد داشت. این سهمیه جایگاه‌ها به صورت مستمر و روزانه به آنها تخصیص یافته و در حال حاضر هیچگونه کمبود سوختی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.