ماجرای درگذشت دو هنرمند مرندی چه بود؟

double-quot تهران - جارپرس - در حالیکه چندی پیش یکی از هنرمندان جوان مرند در جشنواره تئاتر استانی، جوایزی دریافت کرده بود، فعالان تئاتر این شهر این روزها به سوگ او و دوست جوانش نشسته‌اند.
کد خبر : 108610
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 20:11
ماجرای درگذشت دو هنرمند مرندی چه بود؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، اکبر باقر سامانی و میرحمید رضایی، دو هنرمند تئاتر شهرستان مرند بر اثر سانحه تصادف در مسیر جلفا به تبریز درگذشتند. آنان در خودروی شخصی خود با تریلی تصادف کردند.
اکبر باقر سامانی، متولد ۱۳۵۴ شهرستان مرند، فعال تئاتری در دهه‌های هفتاد و هشتاد بود که سوابق اجرایی و فعالیت در حوزه‌های موسیقی و دستیاری کارگردان، در دوره‌های مختلف جشنواره استانی تئاتر و جشنواره سراسری ایران زمین و مقاومت و … را در کارنامه خود داشت.

از جمله نمایش‌هایی که او در اجرای آنها مشارکت داشته است، می‌توان به« برخورد نزدیک از نوع آخر»، «فاطمه»، «داش کسن کیشینین ناغیلی»، «مرگ یزدگرد»، «ضحاک» و «آرش» اشاره کرد.

میرحمید رضایی، متولد ١٣۵٧ شهرستان مرند، سرپرست گروه تئاتر انار، کارگردان و بازیگر نیز فعالیت خود را از دهه هفتاد شروع کرده بود. فعالیت‌های او شامل کارگردانی و بازیگری در نمایش‌های «مرگ یزدگرد»، «ضحاک»، «ایستگاه»، «کوپه هشتم»، «کافی شاپ»، «خواستگاری» و … بود.
وی در جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی ارس، ایران زمین و جشنواره‌های استانی تیاتر حضور داشت و جوایزی را دریافت کرده بود.

نمایش «کافی شاپ» او،در آخرین جشنواره منطقه‌ای مرند برگزیده رتبه اول شده بود و در جشنواره استانی تئاتر امسال، موفق به کسب رتبه‌های نویسندگی و کارگردانی شد.
او رتبه کارگردانی در چند دوره از جشنواره مرند، جشنواره خیابانی ارس، جشنواره استانی تئاتر و جشنواره باغچه‌بان را در کارنامه هنری خود داشت.

همچنین کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت ناگهانی میرحمید رضایی و اکبر باقرسامانی، دو هنرمند عرصه هنرهای نمایشی شهرستان مرند، پیام تسلیت صادر کرد.

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است:
«انا لله و انا الیه راجعون
در تلالویی از مشیت‌های خداوند ارغنون،هستی نغمه‌ای غمگینانه سر داد و از هجرت غریب هنرمندانی از دیار مرند در کسوت (کارگردان، نویسنده و بازیگر) وآن دیگری (آهنگساز) هنر والای نمایش همچون میرحمید رضایی و اکبر باقرسامانی از عالم خاک به افلاک خبر داد.
خبر درگذشت این عزیزان موجبات تالم و تاثر خانواده معزز تئاتر کشور گردید و این دیار کهن دو تن از ذخایر و آینده‌داران تئاتر مرند را از دست داد.
فقدان این هنرمندان را به خانواده محترم و جامعه هنری کشور به خصوص هنرمندان شهرستان مرند تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحومان، غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.