نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد،

«لیز تراس» با ۲۲ درصد برتری پیشتاز رقابت برای نخست‌وزیری انگلیس

double-quot تهران- جارپرس- براساس نتایج یک نظرسنجی جدید میان اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس، «لیز تراس» با برتری ۲۲ درصدی مقابل رقیب خود »ریشی سوناک» به احتمال زیاد به عنوان نخست وزیر بعدی انگلیس انتخاب خواهد شد.
کد خبر : 98468
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:16
«لیز تراس» با ۲۲ درصد برتری پیشتاز رقابت برای نخست‌وزیری انگلیس

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از گاردین، کمتر از سه هفته به پایان مهلت رای‌دهندگان برای انتخاب نخست وزیر آینده انگلیس زمان باقی مانده است و در این میان نتایج یک نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی اپینیوم (Opinium) نشان می‌دهد که وزیر امور خارجه انگلیس با ۲۲ درصد رای بیشتر از وزیر دارایی سابق این کشور، احتمالا نخست وزیر بعدی انگلیس خواهد شد.

بر این اساس، در این نظر سنجی که میان ۵۷۰ عضو حزب محافظه‌کار انگلیس که قرار است نخست وزیر آینده این کشور را انتخاب کنند انجام شد، ۶۱ درصد از رای دهندگان، لیز تراس را برای هدایت انگلیس مناسب‌تر دانستند.

آرای اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس در پاسخ‌ به پرسشی درباره شرایط ایده‌آل‌ برای انتخاب جانشین بوریس جانسون، حاکی از آن است که بیش از ۶۰ درصد از حامیان هر یک از نامزدها، ترجیح می‌دهند جانسون همچنان اداره این کشور را در دست داشته باشد.

این گزارش با اشاره به نتایج مذکور نوشت: این نشان دهنده فقدان قابل توجه اشتیاق نسبت به هر دو نامزد برای جایگزینی بوریس جانسون در حزب محافظه کار است.

همچنین با توجه به این نظرسنجی، تاکنون تقریبا از هر ۱۰ نفر سه نفر رای نهایی خود را وارد کرده‌اند، ۴۷ درصد نیز گفته‌اند که به همان نامزدی که در این افکارسنجی انتخاب کردند رای خواهند داد و تنها ۱۹ درصد پاسخ دادند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

این مرکز افکار سنجی معتقد است که ریشی سوناک هنوز برای بازگشت، اگر چه بسیار محدود، شانس دارد.

با این وجود، «کریس کرتیس» مدیر بخش سیاسی اپینیوم در این باره اظهار داشت: با در نظر گرفتن نتایج به دست آمده از نظر سنجی اخیر، لیز تراس به احتمال زیاد به عنوان نخست وزیر بعدی انگلیس انتخاب خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.