0 نظر
162 بازدید

فیفا رئیس سابق فدراسیون فوتبال گواتمالا را تا پایان عمر محروم کرد

double-quot
تهران – جارپرس – کمیته اخلاقی فدراسیون بین المللی فوتبال، رئیس سابق فدراسیون فوتبال گواتمالا را به علت دریافت رشوه و فساد مالی تا پایان عمر از تمام فعالیت های مربوط به فوتبال محروم کرد.
کد خبر : 20179
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فروردین 1396 - 7:01
فیفا رئیس سابق فدراسیون فوتبال گواتمالا را تا پایان عمر محروم کرد

به گزارش جارپرس از رویترز، کمیته اخلاقی فیفا اعلام کرد: برایان جیمنز رئیس سابق فدراسیون فوتبال گواتمالا برای تمام عمر از فعالیت های ورزشی محروم شد.
جیمنز که عضو سابق کمیته مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فیفا است، جزو چندین مقام ارشد فوتبال است که در سال ۲۰۱۵ در آمریکا علیه آنها کیفرخواست صادر شد. این ماجرا به عنوان بزرگترین رسوایی فساد در تاریخ فیفا مطرح شده است.
وی در ماه ژوئیه نزد یک قاضی آمریکایی به اخاذی و فساد مالی اقرار کرد و قرار است ۲۸ آوریل ( ۸ اردیبهشت) حکم او صادر شود.
کمیته اخلاقی فیفا در بیانیه ای اعلام کرد که جیمنز که از سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ ریاست فدراسیون فوتبال گواتمولا را بر عهده داشت، شش مورد از نظامنامه اخلاقی فیفا را نقض کرده است.
در این بیانیه آمده است: جیمنز از شرکت های بازاریابی ورزشی در ازای اعطای پخش تلویزیونی مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای مرکزی و نیز حضور گواتمولا در بازی های ملی دوستانه، رشوه درخواست و دریافت کرده است.
این مقام فوتبال تا پایان عمر از تمام فعالیت های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین المللی محروم شد.
به گفته دادستان ایالتی آمریکا، جیمنز صدها هزار دلار رشوه گرفته است.
چندین مقام دیگر فوتبال جهان نیز به اتهام های خود اعتراف کرده اند و منتظر حکم خود هستند. چند تن اعلام بی گناهی کرده اند و در انتظار محاکمه هستند. برخی در کشورهای خود بسر می برند و برخی تلاش می کنند ا از استرداد خود به آمریکا جلوگیری کنند.
سپ بلاتر رئیس سابق فیفا برای شش سال از فعالیت های مربوط به فوتبال محروم شد. دادستان کل سوییس در حال بررسی پرونده بلاتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.