فعالیت ۳۲ باشگاه مثبت ایدز در کشور

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون ۳۲ باشگاه مثبت ایدز در کشور راه اندازی شده که خدمات اجتماعی و مشاوره های روان را به مبتلایان به اچ آی وی یا ایدز ارائه می کنند.
کد خبر : 19533
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 اسفند 1395 - 10:23
فعالیت ۳۲ باشگاه مثبت ایدز در کشور

«باشگاه مثبت با هدف عرضه خدمات، فراهم کردن حمایت‌های روانی و اجتماعی، و افزایش مشارکت افراد مبتلا به اچ آی وی مثبت در برنامه­ های پیش­گیری از گسترش همه­ گیری تشکیل می‌شود.
به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، مجید رضازاده روز سه شنبه در نشست دیدار ثمین صدیق نماینده سازمان جهانی بهداشت با انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: عمده برنامه های سازمان بهزیستی در مقابله با ایدز، رویکرد اجتماعی، روانی و تغییر سبک زندگی است تا علاوه بر کاهش بیماری های غیرواگیر، آسیب های اجتماعی نیز کاهش یابد.
وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور بعد از وزارت بهداشت، مهم ترین شریک در برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت اچ آی وی یا ایدز است که بخش کنترل مصرف کنندگان پرخطر مانند زنان دارای رفتار پرخطر، مصرف کنندگان مواد و کودکان خیابان برعهده بهزیستی گذاشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان بهزیستی همراه وزارت بهداشت در برنامه مبارزه با ایدز صندوق صندوق مبارزه با ایدز، سل و مالاریا (گلوبال فاند) مشارکت فعالی دارد.
بر اساس آخرین آمارمبتلایان به ایدز در ایران، (تا آخر خرداد ۹۵) ۳۲ هزار و ۶۷۰ نفر شناسایی، ثبت و گزارش شده اند که ۸۴ درصد مردان و ۱۶ درصد را زنان تشکیل می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.