فرانسه ۱٫۵ میلیون گردشگر خودرا از دست داد

double-quot
تهران – جارپرس – خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ میلادی در فرانسه موجب کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر ورودی و در نتیجه کاهش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو از درآمدهای این کشور از محل گردشگری شد.

کد خبر : 19544
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 اسفند 1395 - 12:22
فرانسه ۱٫۵ میلیون گردشگر خودرا از دست داد

این خبرگزاری امروز (سه شنبه) در گزارشی با اعلام اینکه کاهش گردشگران اغلب از کشورهای چین، ژاپن و حتی اروپایی بوده است، افزود: به نظر می رسد که این روند از ماه نوامبر (آبان) معکوس شده باشد.
هر چند دولت فرانسه هنوز آمار رسمی از وضع ورودی گردشگران ۲۰۱۶ منتشر نکرده است، اما بر اساس گزارش کمیته منطقه ای گردشگری، ورود به هتل های پاریس و دیگر شهرهای این کشور ۴٫۷ و تعداد بازدیدکنندگان ۸٫۸ درصد کاهش یافته است.
بر اساس آمارهای رسمی، فرانسه در سال ۲۰۱۵ شاهد ورود ۸۵ میلیون گردشگر به این کشور بود و این در حالیست که بر اساس برآوردهای اولیه، این رقم با کاهش ۲٫۳ تا ۲٫۹درصدی در سال گذشته میلادی مواجه شد و فرانسویان شاهد ورود ۸۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۸۳ میلیون گردشگر بودند.
هر چند تعداد گردشگران فرانسوی در سال ۲۰۱۶ به میزان بسیار کمی (۰٫۸ درصد) کاهش یافت، اما آمار مشتریان خارجی بشدت کمتر شده است.
فرانسه در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ شاهد کاهش ۲۱٫۵ درصدی گردشگران چینی یعنی ۲۶۸ هزار گردشگر کمتر از این کشور بود.
اتباع ژاپن نیز رکورد بیشترین کاهش ورودی هتل ها را با رقم ۴۱٫۲ درصد یا به عبارتی ۲۲۵ هزار گردشگر کمتر، از آن خود کردند.
در شرایطی که ظرف یک سال تعداد گردشگران ایتالیایی عازم فرانسه با کاهش ۲۶٫۱ درصدی مواجه شد، تعداد گردشگران انگلیسی و اسپانیایی نیز به ترتیب ۸٫۶ و ۹٫۹ درصد کاهش یافت.
این در حالیست که تعداد گردشگران روسی عازم فرانسه نیز ۲۷٫۶ درصد یعنی ۶۵ هزار گردشگر کمتر شد.
تعداد گردشگران آمریکایی نیز در مدت یک سال، ۱۰۰ هزار تن کاهش یافت و آمار کاهش ۴٫۹ درصدی را برای خود ثبت کرد.

***کاهش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو درآمدهای گردشگری فرانسه
این گزارش با اشاره به اینکه کسب و کار در حوزه گردشگری همچنان یکی از منابع مهم درآمدهای فرانسه به شمار می رود، افزود: کاهش گردشگران ورودی به این کشور در سال گذشته میلادی موجب کم شدن حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار یورو درآمدهای این کشور در بخش گردشگری شده است.
هر چند آمار گردشگران فرانسه کمتر از پیش بینی های قبلی بود، حضور گردشگران در ماه نوامبر و در طول تعطیلات پایان سال به این کشور اروپایی، بخشی از کاستی ها را جبران کرد.
۱۰ فوریه (۲۲ بهمن) نیز «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که فرانسه در سال گذشته میلادی جایگاه خود را به عنوان یک مقصد مهم گردشگری جهان با وجود کاهش آمار بازدیدها، همچنان حفظ کرده است.
بر اساس این گزارش، مسئولان فرانسوی در حال برنامه ریزی برای بهبود شرایط موجود و افزایش جذب گردشگران خارجی در سال جاری میلادی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.