علوی: مدیریت کشور بر اساس صحبت های بیگانگان نیست/امنیت انتخابات با تدبیر و عقلانیت

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر اطلاعات با دعوت مردم به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: در حالی که شاهد صحبت های نابخردانه مقامات برخی کشورها همچون آمریکا هستیم، ملت ایران در ۲۲ بهمن به دنیا نشان می دهند که از پیام های تهدید آمیز هراسی ندارند.

کد خبر : 19181
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 8:45
علوی: مدیریت کشور بر اساس صحبت های بیگانگان نیست/امنیت انتخابات با تدبیر و عقلانیت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز چهارشنبه پس از جلسه دولت افزود: در واکنش به اظهارات برخی مقامات آمریکایی درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: این قبیل کشورها، از این صبحت ها و حرف های زیادی، زیاد می زنند؛ تدبیر و مدیریت کشور بر مبنای این گونه صحبت ها انجام نمی شود.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب به پیش می رود و همانطور که امام راحل نیز فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی در خصوص تامین امنیت انتخابات و اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت اطلاعات از مدت ها پیش برای ایجاد انتخاباتی آرام و کم حاشیه از لحاظ امنیتی، سیاسی و اجتماعی با همکاری سایر نهادهای اثر گذار در مساله امنیت و سلامت انتخابات کار را شروع کرده است.
وزیر اطلاعات اظهار داشت: زمینه های تامین آرامش، امنیت و سلامت انتخابات در زمینه های امنیتی، سیاسی و اجتماعی آنچه مربوط به این وزارتخانه می شود، آغاز شده و با تدبیر و عقلانیت ادامه دارد.
علوی درباره آخرین اقدامات این وزارتخانه در زمینه های امنیتی نیز گفت: در آینده خبر خوشی از آخرین اقدامات انجام شده توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) که با بیداری و هشیاری هرگونه حرکت در جهت آسیب زدن به کشور را قبل از اقدام، خنثی کرده و به آن ضربه می زنند، اعلام خواهد شد.

**مدیریت التهابات انتخاباتی
وزیر اطلاعات در خصوص توصیه به مردم برای انتخابات سال آینده نیز گفت: همانطور که در مجلس شورای اسلامی مشارکت حداکثری را داشتیم، التهاب در فضای انتخابات با پیگیری وزارت اطلاعات مدیریت شد و هر کسی قصد تخریب علیه کاندیدایی را داشت، به آن تذکر داده شد.
علوی اضافه کرد: ظرف هفت الی هشت ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی، حرکت های تخریبی مدیریت شد و مشارکت بالا و نشاط را شاهد بودیم ولی التهابی وجود نداشت.
وی یادآور شد: در انتخابات گذشته تخریب و التهاب نداشتیم و فقط تبلیغ بود. انتخابات سال ۹۴ جزو کم حاشیه ترین انتخابات ازنظر امنیتی و سالم ترین انتخابات بود.
علوی تاکید کرد: در انتخابات پیش رو نیز همین مساله را دنبال می کنیم. افراد از تخریب کاندیداها به طور جدی خودداری کنند و هر کسی کاندیدای مد نظر خود را تبلیغ کند.
وزیر اطلاعات اظهار کرد: افراد به شرع مقدس اسلام، سفارش امام راحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابات توجه کنند و انتظار مردم نیز از فعالان سیاسی این است در چارچوب عقل، شرع و عقلانیت حرکت کنند و مطمئنا انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری و با سلامت و رقابت سالم خواهیم داشت.
علوی در خصوص استمرار ادامه کار شورای تعیین صلاحیت استعلامات نیز گفت: این شورا مقطعی نیست و به منظور تعیین صلاحیت مدیران کشور و افرادی که در این حوزه ها معرفی می شوند، فعالیت می کند. این شورا دائمی است و برای اطمینان از صحت عملکرد.

**دعوت به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن
وی در خصوص ۲۲ بهمن سال جاری نیز اظهار داشت: مردم عزیز ما همیشه با هوشمندی و موقعیت شناسی خوبی که دارند زمانی که دشمن برهنه و بی نقاب تر در صحنه حضور دارد و زبان به تهدید و عربده کشی باز می کند، با صفوف فشرده وحدت خود را به نمایش می گذارند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر شاهد یک سلسله صحبت های نابخردانه مقامات برخی کشورها از جمله آمریکا هستیم که یقین داریم اگر این صحبت ها نبود مردم به لحاظ وظیفه ملی و انقلابی باز هم در صحنه حاضر می شدند.
علوی تاکید کرد: در ۲۲ بهمن امسال، مردم ایران در برابر صحبت های نامعقول گفته شده، نسبت به گذشته با حضوری گسترده تر و عزمی مصمم تر حضور می یابند و به دنیا نشان می دهند ملت ایران از پیام های تهدید آمیز هراسی ندارند و نمی توانند با اراده ملت به این سادگی بازی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.