0 نظر
180 بازدید

عدم ارجاع به موقع پرونده‌ها در واحدهای قضایی وجود دارد

double-quot تهران - جارپرس - یک وکیل دادگستری با بیان این‌که عدم ارجاع به موقع پرونده‌ها در مراکز قضایی کم و بیش وجود دارد بازدید میدانی رئیس قوه قضائیه از دادسرای دولت را مثبت توصیف کرد.
کد خبر : 79894
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 9:11
عدم ارجاع به موقع پرونده‌ها در واحدهای قضایی وجود دارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، عبدالصمد خرمشاهی در ارتباط با بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از دادسرای کارکنان دولت و تذکر وی به کارکنان دادسرا برای ارجاع به موقع پرونده‌ها، گفت: مشابه موردی که رئیس قوه قضائیه در خصوص عدم ارجاع پرونده‌ها در دادسرای کارکنان دولت مشاهده کردند در سایر مراکز نیز کم و بیش وجود دارد و طبعا این معضلات و مسائل در روند تظلم‌خواهی عامه تاثیر منفی می‌گذارد، اما نکته مهم این است که طی چند ماهی که جناب محسنی اژه‌ای سکّان تشکیلات قضایی کشور را در دست گرفته‌اند شاهد حرکات مثبتی از ایشان بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور میدانی در محاکم و مجتمع‌های قضایی اشاره کرد که از نزدیک با مشکلات و مسائل ارباب رجوع آشنا می‌شوند و دستور فوری در خصوص رفع مشکل را صادر می‌کنند.

وی با بیان این‌که حضور میدانی در محاکم و مجتمع‌های قضایی کار مثبتی است گفت: متاسفانه روسای پیشین قوه قضائیه التفات چندانی به این موضوع نداشتند. در این بازدیدهای میدانی، ایشان در کنار ملاقات با مردم با مدیران کل دادگستری‌ها و مسئولان دیگر نیز در ارتباط قرار می‌گیرند. همان‌گونه که عنوان شد عدم ارجاع به موقع پرونده‌ها در دادسرای یاد شده معضلی است که در واحدهای قضایی دیگر نیز وجود دارد. عدم تشکیل جلسات دادرسی در موعد مقرر و با تاخیر نیز یکی از مشکلاتی است که سال‌ها ارباب رجوع و به خصوص وکلا با آن درگیر هستند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اگر این‌گونه مسائل با درایت، جدیت و پیگیری مستمر رفع شود تحولات مثبتی که مدنظر شخص رئیس قوه قضائیه است به تدریج در تشکیلات قضایی به وجود می‌آید و این‌گونه اقدامات یعنی حضور فیزیکی شخص رئیس قوه قضائیه و سایر مسئولین در محاکم و دادسراها موجب بهبود وضعیت اداری و روند کاری می‌شود به شرط این‌که نظارت‌ها به صورت مستمر و پیگیر ادامه داشته باشد و اشخاصی از طرف رئیس قوه قضائیه مامور شوند تا نحوه تاثیر دستورات و توصیه‌ها ایشان را ماهانه یا هفتگی به وی گزارش کنند.

بنا بر این گزارش، رئیس قوه قضائیه در بخشی از بازدید خود از شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، دلایل تفاوت موجودی پرونده‌ها در برخی شعب نسبت به شعب دیگر را جویا شد و به مسئولان مربوطه در خصوص راکد ماندن پرونده‌ها و عدم ارجاع به موقع آنها به شعب بازپرسی تذکر داد و ضمن برحذر داشتن مسئولان دادسرای کارکنان دولت از نگهداری و عدم ارجاع غیرموجه و بی‌دلیل پرونده‌ها، این امر را از مظاهر فساد دانست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.