0 نظر
166 بازدید

ظریف: تروریست خوب و بد نداریم

double-quot

کابل – جارپرس – محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با صلاح الدین ربانی همتای افغانستانی خود بر مبارزه با گروههای تروریستی تاکید کرد و گفت: ما تروریست خوب و بد نداریم و کشورها باید در همکاری با یکدیگر با گروههای تروریستی مبارزه کنند و مرزهای کشورها بیش از پیش امن شود.

کد خبر : 20615
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 10:25
ظریف: تروریست خوب و بد نداریم

به گزارش جارپرس،ظریف روز یکشنبه در این دیدار همچنین در خصوص همکاری های اقتصادی دو کشور در قالب یک بسته کامل همکاری های اقتصادی تدوین شده ، تاکید کرد.
وی بر لزوم همکاری و به نتیجه رسیدن موضوع آب تاکید و حل این مشکل را به نفع محیط زیست دو کشور خواند.
حل مشکلات مرزی و تردد جهت تسهیل رفت و آمد اتباع دو کشور از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای افغان خود بود.
صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه افغانستان نیز در این دیدار بر افزایش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و همکاری های اقتصادی، تکمیل پروژه چابهار، تکمیل پروژه های راه و آهن و شروع کمیته های همکاری های اقتصادی تاکید کرد. صلاح الدین ربانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به آوارگان و میزبانی مهاجرین افغانی قدردانی کرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران همچنین در یک نشست مشترک مطبوعاتی با همتای خود در افغانستان گفت که امکان همکاری در زمینه آب برای حفظ محیط زیست میان دو کشور وجود دارد.
ظریف صبح امروز نیز با اشرف غنی، رییس‌جمهوری این کشور دیدار کرد . دیدار با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی از دیگر برنامه ظریف بود.
وزیر امور خارجه کشورمان با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان و حامد کرزای رئیس جمهوری سابق این کشور نیز دیدار خواهد داشت.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در رأس هیأت بلند پایه به این کشور سفر کرده است.
ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه روابط دوستانه ای در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند و سفرهای متععد مقامات عالیربته دو کشور به تهران و کابل موید این موضوع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.