طرح ‘از یارانه به کارانه ‘ مصوبه دولت است

double-quot

تهران – جارپرس -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح «از یارانه به کارانه» که از سوی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شده است، گفت: این طرح پیش تر از سوی معاونت های توسعه کارآفرینی و اشتغال و رفاه اجتماعی در قالب کتاب چاپ و در دولت به شکل برنامه ارایه و در اسفندماه سال ۹۵ مصوب شده بود.

کد خبر : 20618
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 10:37
طرح ‘از یارانه به کارانه ‘ مصوبه دولت است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» در یادداشتی در کانال تلگرامی خود آورده است، متاسفانه این برنامه از جای دیگر گرفته شده و بخشی از آن مطرح و بخشی دیگر نادیده گرفته شده است.
ربیعی یادآور شده است، در بازدیدی درهفته کارگر، بازنشسته ای را دیدم که ماهانه ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشت. شما که ۱۲ سال شهردار هستی، چرا حقوق بازنشسته هایت را اضافه نکردی؟
وی با اشاره به وعده ۲۵۰ هزار تومان به بیکاران گفت: اکنون ۳٫۲ میلیون نفر بیکار داریم واقعا می توانید به این تعداد، یارانه بیکاری بدهید؟
ربیعی در توضیح برنامه یارانه تا کارانه گفت: اساس این برنامه این است که به کارفرما بخشی از دستمزد جوان بیکار که آموزش مهارت کسب کرده باشد را می دهیم تا فرد با توانمندی مهارت کار را بیاموزد. حتی بیشتر از ۲۵۰ هزار تومان ما تصمیم داریم تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.
وزیر کار با ذکر این مطلب که همه تدبیر دولت یازدهم توانمندسازی افراد است و بشدت با پخش پول مخالف است؛ تاکید کرده که این کاندیدا اعلام کرد از بیکاران خواسته که بیایند در سامانه «یارانه تا کارانه» ثبت نام کنند که بر این اساس، همه افراد حتی شغل غیررسمی دارند، می خواهند ثبت نام کنند و از دریافت نقدی بهره مند شوند.
ربیعی گفت: وقتی آموزش مهارت و استخدام از سوی کارفرما را مطرح می کنیم، تنها بیکاران واقعی می مانند که حاضر به کار هستند و تمایل به کسب مهارت می باشند.
وی معتقد است: کرامت انسانی را تنها کار شرافتمندانه حفظ می کند. توزیع پول هیچوقت مشکلی را حل نمی کند.
به گفته وزیر کار، کسانی که وعده پرداخت پول به بیکاران را می دهند، عدد و رقم نمی دانند. این وعده ها دروغ به مردم است و به منافع ملی آسیب می رساند.
وی در پایان تاکید کرد: پاشیدن پول هیچوقت نمی تواند مشکل اشتغال را در کشور حل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.