صدور پروانه برای ۱۴۳ شرکت خدمات سرویس مدرسه/ شناسایی ۱۰۰۰ نقطه ناایمن در معابر تهران

double-quot تهران - جارپرس - در جلسه ستاد استقبال از مهر تمهیدات سازمان تاکسیرانی برای بازگشایی مدارس و تمهیدات معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای ایمن سازی معابر پایتخت تشریح شد.
کد خبر : 102234
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 18:44
صدور پروانه برای ۱۴۳ شرکت خدمات سرویس مدرسه/ شناسایی ۱۰۰۰ نقطه ناایمن در معابر تهران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، اسماعیل بیگی صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از مهر در مورد تمهیدات سازمان تاکسیرانی برای بازگشایی مدارس، گفت: ما تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد استقبال از مهر را اجرایی کردیم و امسال برای اولین بار دفاتر تاکسیرانی را فعال کرده و شرکت‌های نظارتی را در مناطق مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی سرویس‌های دانش آموزان به عنوان کار ویژه مهرماه در دستور کار قرار داشت که برای ۱۴۳ شرکت پروانه فعالیت صادر کردیم، افزود: البته فعالیت ناوگان سرویس مدرسه به دلیل زمان بر بودن ساماندهی تا دو هفته با تاخیر مواجه است که در نظر داریم هر چه سریعتر این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش بی رویه قیمت‌ها توسط مسافربرهای اینترنتی و همچنین تعطیل بودن دو ساله مدارس و سرویس مدرسه شاهد جذب رانندگان در این مسافربرها بودیم، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر برای تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه می‌توانستیم افزایش ۳۵ درصد در سقف ۲۵ درصد داشته باشیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مصوبه‌ای را با حضور فرماندار تهران امضاء کردیم که افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه را داشته باشیم؛ اما نرخ خدماتی که به تاکسیرانان ارائه می‌شود افزایش نداشته باشد و تا سقف ۱۵ درصد لحاظ شود که این اتفاق خوبی است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه نصب برچسب سرویس مدارس هر ساله توسط سازمان تاکسیرانی انجام می‌شد اما امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور با راه اندازی یک سامانه این مهم را انجام می‌دهد، گفت: با راه اندازی این سامانه ساماندهی سرویس مدرسه متمرکز می‌شود.

ایمن سازی ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در تهران

به گزارش ایسنا، حسینی نژاد مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز در جلسه ستاد استقبال از مهر در خصوص تمهیدات لازم برای ایمن سازی معابر، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در مورد تردد ایمن دانش آموزان انجام دادیم، ابلاغ طرح ساماندهی محدوده گذرگاه عابر پیاده بود. به خصوص در معابری که رفیوژ میانی داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ نقطه در سطح معابر ۲۲ گانه شناسایی کردیم که نیازمند ایمن سازی بودند، گفت: حدود ۳۰۰ نقطه را ایمن سازی کردیم و با همکاری پلیس راهور تا پایان سال سایر نقاط ایمن می‌شود تا در پایان سال شاهد کاهش تصادفات در تهران باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.