0 نظر
127 بازدید

صادق خرازی: استانی شدن انتخابات آزمایشی اجرا شود

double-quot
تهران – جارپرس – رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بهتر است ابتدا به صورت آزمایشی در دو یا سه چند استان اجرا شود.
کد خبر : 9226
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 12:12
صادق خرازی: استانی شدن انتخابات آزمایشی اجرا شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، صادق خرازی افزود : در این شیوه ابهامات و معایب این طرح و همچنین حاشیه های آن در حین اجرا دیده خواهد شد و با تجارب حاصل ازآن می توان این طرح را به صورت کشوری اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح موافق اما با شیوه اجرای آن مخالف است ، گفت : این طرح دارای ابعاد مختلفی است اما می توان گفت یکی از طرح های مترقی و مدرن محسوب می شود .

وی ادامه داد :اجرای انتخابات مجلس به این شیوه نقش و قدرت پول و تاثیر گذاری آن در انتخابات را کمتر می کند و احزاب در فرآیند استانی شدن انتخابات مجلس بهتر می توانند خودشان پیدا کنند .

وی تاکید کرد: در ایران احزاب هنوز توسعه نیافته اند و نتوانسته اند موقعیت های استراتژیک خود را ایفا کنند .

خرازی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی محال است بدون توسعه سیاسی انجام شود گفت : توسعه سیاسی هم با فعالیت و توسعه احزاب شکل می گیرد .

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد : احزاب برای ایفای نقش موثر و توسعه خود نیازمند کمک های مادی و معنوی دولت هستند و در چارچوب اصالت و حفظ نظام حرکت می کنند .

وی با اشاره به اینکه تصرف در رای مردم عدالت نیست ، خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس یک انتخابات حساس است و ملاک رای مردم است و در اجرای این انتخابات به شیوه استانی زمینه تصرف افراد کمتر خواهد شد .

طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذرماه ۹۳ با امضای ۱۶۹ نماینده و با تغییرات تازه ای مطرح شد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته کلیات طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند و این طرح برای رفع ابهامات ، به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارجاع داده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.