شهردار منطقه یک در بازدید از خط ۳ مترو تهران اعلام کرد: برای ارتقاء سلامت شهروندان تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی اجتناب ناپذیر است

double-quot

۹۲/۱۰/۰۸ تهران _ جارپرس _ با توجه به جایگاه حمل و نقل عمومی در کمیت و کیفیت زندگی در جوامع شهری، تکمیل شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران یک الزام اجتناب ناپذیر است و خوشبختانه اقدامات بسیار مفیدی در این عرصه توسط مدیریت شهری طی سالهای اخیر انجام شده است. به گزارش

کد خبر : 2250
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1392 - 12:42
شهردار منطقه یک  در بازدید از خط ۳ مترو تهران اعلام کرد: برای ارتقاء سلامت شهروندان تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی اجتناب ناپذیر است

۹۲/۱۰/۰۸

تهران _ جارپرس _ با توجه به جایگاه حمل و نقل عمومی در کمیت و کیفیت زندگی در جوامع شهری، تکمیل شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران یک الزام اجتناب ناپذیر است و خوشبختانه اقدامات بسیار مفیدی در این عرصه توسط مدیریت شهری طی سالهای اخیر انجام شده است.
به گزارش جارپرس از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، مجتبی یزدانی شهردار این منطقه در بازدید از روند ساخت نیمه شمالی خط ۳ مترو که با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری و مسئولین متروی تهران انجام شد ، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: براساس سیاست های راهبردی مدیریت ارشد شهری مبنی بر تبدیل شهر تهران از شهری خودرو محور به انسان محور، توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را مد نظر قرار دادیم و در این راستا تکمیل شبکه مترو مورد تاکید است.
وی از وجود فضای تعامل و همکاری بین بخشی شهرداری منطقه یک تهران با شرکت مترو خبر داد و افزود: در راستای رفاه حال شهروندان و دسترسی آسان و سریع آنان به شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو، خط ۳ مترو در حال آماده سازی است وتا پایان سال ۹۳ به بهره برداری می رسد که  با اتمام آن دسترسی شهروندان از شمال تهران و شهرک های محلاتی و قائم (عج) به جنوب غربی تهران و بالعکس آسانتر می شود.
شایان ذکر است در این بازدید تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان ساخت: فعالیت بسیار گسترده ای در ۱۷ کیلومتر بخش شمالی خط ۳ مترو در حال انجام است و با توجه به اینکه تدارکات و لجستیک خوبی برای این بخش دیده شده ، طی یک سال کاری به بهره برداری خواهد رسید.
معاون شهردار تهران ادامه داد : در این طرح یک برنامه کوتاه مدت در شهرداری تا سال ۹۷ و یک برنامه بلند مدت تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است که در آن مشخص شده، در هر سال چه میزان مترو در کلانشهر تهران ساخته خواهد شد و چه میزان قطار ، تجهیزات و هزینه نیاز داریم. این طرح به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای شهر ارایه شده و امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم بخش تامین اعتبار از سوی دولت محقق شود .
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران توانایی ساخت سالانه ۳۰ کیلومتر مترو را در کلانشهر تهران دارد ، اظهارکرد: این مهم با تامین سالانه بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار محقق خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.