شمخانی عازم عراق شد

double-quot تهران - جارپرس - دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه و در ادامه پیگیری راهبرد دیپلماسی همسایگی، عازم بغداد پایتخت عراق شد.
کد خبر : 118045
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 12:21
شمخانی عازم عراق شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی را در این سفر، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و دستیار وزیر خارجه درامور کشورهای حوزه خلیج فارس همراهی می کنند.

این سفر به دعوت قاسم الاعرجی همتای عراقی شمخانی انجام می شود و در جریان آن دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات عالی سیاسی و اقتصادی دولت عراق نیز دیدار ورایزنی خواهد کرد.

در جریان سفر شمخانی به عراق، سند همکاریهای مشترک امنیتی که چندین ماه در مورد تهیه آن گفتگو و تبادل نظر شده نیز به امضاء مقامات عالی امنیتی دو کشور خواهد رسید.

امضاء این سند که تقویت کننده مسئولیت پذیری و تعهد متقابل برای حفاظت فعال از حسن همجواری و حراست از امنیت مرزهای مشترک است نقش تعیین کننده ای درپایان دادن به حضور غیر قانونی ضد انقلاب مسلح و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالغرب ایران خواهد داشت.

عراق دومین شریک تجاری ایران است و حضور پر رنگ مقامات بانکی و اقتصادی در این سفر، نشان می دهد که دولت سیزدهم ضمن تلاش فعال برای مدیریت چالشهای سیاسی و امنیتی در روابط خارجی بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با همسایگان متمرکز است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.