پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی هفتگی

شانس طلا برای صعود ضعیف است

double-quot تهران- جارپرس-جو بدبینانه فزاینده بازار طلا در معاملات هفته جاری اوضاع خوبی را برای این فلز ارزشمند که تلاش می کند حمایت مهم در حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کند، نشان نمی دهد.
کد خبر : 68972
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 8:15
شانس طلا برای صعود ضعیف است

به گزارش جارپرس ازایسنا، جدیدترین نتیجه نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نشان داد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا بدبین هستند زیرا احتمال تحکیم سیاست پولی آمریکا، دلار را تقویت می کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد. همزمان خوش بینی در میان سرمایه گذاران به پایینترین حد در هفت ماه اخیر نزول کرده است.

بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا همچنان با علاقه خرید ضعیفی روبرو خواهد بود زیرا توجهات به ارزشهای بالا در بازارهای سهام معطوف مانده است.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد.  همزمان ۱۱ نفر معادل ۶۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۸۵۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۸۲ نفر معادل ۴۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۳۰۹ نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۵۹ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته تنها ۳۰ سنت افزایش نشان داد.

بدبینی شدید در بازار طلا پس از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و اعلام احتمال انتشار برنامه های تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه پس از نشست نوامبر ایجاد شد. پیش بینی های به روز شده بانک مرکزی آمریکا هم نشان داد که کمیته بازار آزاد فدرال احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر سال ۲۰۲۲ و افزایش یک درصدی نرخها در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی می کند.

بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که مواضع موافق تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد که این دو عامل مانع صعود قیمت طلا خواهند بود.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو گفت: صعود بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله در هفته ای که گذشت نشان دهنده تغییر روند بازارهاست.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: وی نسبت به قیمت طلا بدبین است زیرا بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را پیش از پایان سال تغییر می دهد.

با وجود بدبینی به قیمت طلا در کوتاه مدت، بعضی از تحلیلگران پتانسیل رسیدن طلا به کف قیمت را می بینند. دارین نیوسام، رییس شرکت دارن نیوسام آنالایز گفت: به نظر می رسد طلا بیش از حد ریزش قیمت پیدا کرده است.

مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: ریزش طلا می تواند محدود شود زیرا رشد اخیر بازده اوراق قرضه اغراق آمیز بوده است. اگرچه من همچنان نسبت به طلا در هفته جاری بدبین هستم اما طلا می تواند از سطوح فعلی اندکی بهبود پیدا کند.

هر چند فضای بازار طلا منفی است اما همچنان برخی خوش بینی خود را حفظ کرده اند. آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی تلاش بانک مرکزی آمریکا برای تغییر سیاست پولی خود را یک هیاهوی تو خالی توصیف کرد.

و گفت: بمحض این که بانک مرکزی آمریکا تعدیل برنامه خرید خود را آغاز کند بازار پی می برد که این تنها یک قدم کوچک است.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک اظهار کرد: نسبت به طلا در کوتاه مدت به دلیل رشد قیمتهای انرژی به خصوص در اروپا که باعث بالاتر رفتن تورم می شود، خوش بین است. وی خاطرنشان کرد سرمایه گذاران ریسکهای رو به رشد مربوط به ورشکستگی شرکت سازنده املاک اورگرند چین را نادیده می گیرند. بحران نقدینگی و اعتباری در حال ظهور می تواند باعث ایجاد تقاضای متنوع سازی سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.