سومین واکسن روسی کرونا؛ بجای تزریق استنشاق می‌شود

double-quot مسکو - جارپرس - در حالی که روسیه طی چند ماه گذشته دو واکسن کرونای ساخت خود را به ثبت رسانده است، امروز پنجشنبه اعلام کرد سومین واکسن هم توسط دانشمندان روسی تولید شده است؛ واکسنی که نیاز به تزریق ندارد و می توان آن را استنشاق کرد.
کد خبر : 34798
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 8:29
سومین واکسن روسی کرونا؛ بجای تزریق استنشاق می‌شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از مسکو،  ولادیمیر اوبرموک رئیس آزمایشگاه فناوریهای سلولی و داروهای دی. ان. ای و رئیس مرکز بیوشیمی دانشگاه فدرال کریمه روسیه اعلام کرد: از مزیت های واکسن جدید کرونا، این است بطور سریع در بدن دربرابر کرونا مصونیت بوجود می آورد و به جای تزریق می توان آن را استنشاق کرد.

برموک تصریح کرد: دانشمندان روس در ساخت واکسن جدید کرونا نه فقط از تجربیات خود در عرصه ویروس شناسی بلکه در حوزه ژنتیک استفاده کردند.

واکسن نخست به نام واکسن اسپوتنیک وی در موسسه تحقیقاتی گمالیا وابسته وزارت بهداشت روسیه و با مشارکت کارشناسان وزارت دفاع روسیه تولید شده است و از یک ماه پیش برای واکسیناسیون مردم روسیه در همه مناطق این کشور توزیع شده است.

واکسن دوم کرونا در روسیه به نام  «اپی واک کرونا»  را مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک ساخته است و به تازگی ثبت شد.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۱۴ هزار و ۲۳۱ مورد جدید به یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۲۳۹  نفر دیگر به ۲۳ هزار و ۲۰۵ تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.