0 نظر
87 بازدید

سلیمی: دولت باید تا ۱۵آذر بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس بیاورد/ قالیباف: برنامه هفتم اولویت دارد

double-quot تهران - جارپرس - یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس آیین نامه دولت موظف است تا ۱۵ آذر لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس ارائه کند در غیر این صورت باید لایحه بودجه به صورت لایحه سه دوازدهم به مجلس ارائه شود.
کد خبر : 108195
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 10:59
سلیمی: دولت باید تا ۱۵آذر بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس بیاورد/ قالیباف: برنامه هفتم اولویت دارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و از آنجایی که امروز ۹ آذر است فرصت دولت تا یکشنبه خواهد بود و اگر دولت در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به مصاحبه اخیر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته بود تا پایان آذر ماه نمی‌توانند لایحه بودجه را به مجلس بدهند و با توجه به شنیده‌ها نیز دولت تاکنون نتوانسته است لایحه بودجه را آماده کند که باید به سمت چند دوازدهم برود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه، خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل ۴ نیز خلاف شرع است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سلیمی بیان کرد: موضوع مربوط به اقدام مخابرات را حتما کمیسیون صنایع دنبال کند. اما در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از آنجایی که امسال سال پایانی برنامه ششم است و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه برنامه بر بودجه تقدم دارد، دولت نیز تلاش می‌کند تا ابتدا لایحه برنامه هفتم را به مجلس بدهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند. ابتدا باید برنامه هفتم تصویب شود و سپس بر اساس آن بودجه ۱۴۰۲ در مجلس تصویب گردد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.