سفیر اوکراین: صلح به هر قیمتی نه!

double-quot تهران - جارپرس - سفیر اوکراین در آمریکا در اظهاراتی به ادعای مطرح شده از سوی برخی چهره‌ها مبنی بر اینکه کشورش "به پوتین اجازه دهد تا وجهه خود را حفظ کند" یا با هدف پایان دادن به این جنگی که سه ماه از آن می‌گذرد، از برخی اراضی خود صرف‌نظر کند، واکنش نشان داده و از آنها انتقاد کرد.
کد خبر : 91691
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 خرداد 1401 - 15:41
سفیر اوکراین: صلح به هر قیمتی نه!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در آمریکا گفت: صلح به هر قیمت به نفع هیچکس نیست، زیرا ممکن نیست. یا پیروز می‌شوید و می‌توانید در کشور خود در صلح زندگی کنید یا می‌میرید، و فرقی نمی‌کند که سریع و بلافاصله بعد از اصابت گلوله بمیرید، یا به آرامی در اثر اشغال و شکنجه بمیرید.

مارکارووا در سخنرانی در یک مراسم به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برنامه مشهور به طرح مارشال (طرح بازسازی مطرح شده در دوره بعد از جنگ جهانی دوم) در واشنگتن دی.سی، خواستار طرحی برای بازسازی اوکراین با الگوبرداری از طرح مارشال که به بازسازی اروپا در پی جنگ جهانی دوم کمک کرد، شد.

او تخمین زد که بیش از هشت میلیون نفر آواره در داخل اوکراین هستند و ۱۰ میلیون نفر دیگر “تحت گلوله‌باران مداوم در مکان‌های مختلف یا تحت اشغال زندگی می‌کنند.”

این دیپلمات اوکراینی افزود که جنگ بخش‌های قابل توجهی از زیرساخت‌های اوکراین از جمله ۱۲ فرودگاه غیرنظامی، ۲۹۵ پل، ۵۹۱ مهدکودک، ۵۷۴ موسسه مراقبت‌های سلامتی، ۱۰۸ مکان مذهبی و ۱۷۹ ساختمان فرهنگی را ویران کرده است.

مارکارووا افزود: متاسفانه، این اعداد تا زمانی که روسیه شکست نخورد، به رشد خود ادامه خواهند داد.

او وضعیت کنونی اوکراین را با وضعیت اروپای پس از جنگ جهانی دوم مقایسه کرد، در حالی که هر دو وضعیت شامل “ویرانی و تلفات جانی وسیع” بود.

مارکارووا اضافه کرد که یک ابتکار عمل الهام گرفته شده از طرح مارشال برای اوکراین، می‌تواند “نوآورانه و کارآمد در زمینه انرژی بوده و اقدامی باشد که انجام آن در زمانی که مجبور هستید زندگی عادی را مختل کنید، دشوار است.”

مارکارووا تاکید کرد که “ما اوکراینی را خواهیم ساخت که الگویی در زمینه نحوه انجام کارها خواهد بود. ما یک آلمان جدید اما در این قرن خواهیم بود و یک اوکراین بسیار قوی‌تر و بهتر خواهیم ساخت.”

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.