0 نظر
114 بازدید

سریال های تلویزیونی؛ سین هشتم نوروز

double-quot
تهران – جارپرس – ‘سریال های تلویزیونی؛ سین هشتم نوروز’، ‘ناامن کنندگان سه شنبه آخر سال’، ‘فقط دولت؟!’، ‘نقطه عطف تاریخ اقتصاد ایران’ و ‘تحلیل بدگویی های روس ها علیه ظریف’، از جمله عناوین مقالات و مطالب برگزیده ای است که روز یکشنبه در صفحه ‘ایرنا مقاله’ منتشر شد.
کد خبر : 19930
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 11:37
سریال های تلویزیونی؛ سین هشتم نوروز

**سریال های تلویزیونی؛ سین هشتم نوروز
سال ۹۵ آخرین نفس‌ هایش را می‌ کشد و بهار بزودی با مجموعه‌ ای از رنگ‌ ها و تازگی‌ هایش از راه می‌ رسد. رسانه ملی هم چون همیشه همسو با این بهار تازه، در راه نو شدن گام برداشته و به روال سال‌ های پیش، مجموعه‌ های نمایشی متنوع و رنگارنگ را برای پخش در روزهای تعطیل مخاطبانش تدارک دیده است. بی‌ گمان سریال‌ های تلویزیون سهم قابل توجه و عمده‌ای دارند در پر کردن اوقات فراغت نوروزی مخاطبان قاب کوچک.
سریال‌ های مختلفی مانند: درگیری های ۲ خان در شبکه ۱، ترسیم مرز خوشبختی در شبکه ۲ و خانه ای شلوغ و مسکونی در شبکه ۳ در ایام نوروز از شبکه‌ های سیما به روی آنتن خواهد رفت.

**ناامن کنندگان سه شنبه آخر سال
در روزگاری نه‌ چندان دور از امروز، مردم کشورمان از این قوم و آن قوم و از کوچک تا بزرگ و از شهری تا روستایی، هر چه به واپسین روزهای اسفند ماه نزدیک‌تر می‌شدند و خود را در چند قدمی سه‌ شنبه آخر سال و نیز در آستانه بهار فرخنده و طربناک می‌ دیدند نه‌ تنها نشاط و شادمانی‌ شان دوچندان می‌شد، بلکه میزان احساس امنیت و آرامش ذهن و روان آنان از روزها و ایام دیگر سال پیشی می‌گرفت.
برای صحه نهادن بر این مدعا کافی است یا قدری در خاطرات خود و پدرانمان کندوکاو کنیم یا در ادبیات این مرز و بوم و در منابع مکتوبی که صاحبان نظر، اندیشه و قلم برایمان به یادگار گذاشته‌اند، اندکی تامل و درنگ کنیم. به یقین این یادآوری، تامل و درنگ از یکسو بلادرنگ حس نوستالژیک (احساسی سرشار از حسرت گذشته) در هر یک از ما پدید می‌ آورد و از دیگر سو ما را ناگزیر از مقایسه‌ ای حزن‌ انگیز میان این سالیان و سالیان قبل می‌کند.
براساس شواهد متقن پلیس، افراد ناامن ساز شب سه شنبه آخر سال در مقایسه با جمعیت عمومی جامعه، شمارشان بسیار اندک و تعدادشان بسیار قلیل است. ولی اقلیت کم، اما پرغوغا اگر از سوی جامعه کنترل و مدیریت نشوند با رفتار هیستریک (نمایشگرانه) خود می توانند امنیت عمومی را کاهش دهند.

**فقط دولت؟!
رخداد تلخ آن است که ما در ایران، نهادها، بنیادها، سازمان‌ها و بخش‌های بزرگ و کوچکی داریم که با وجود نقش‌های بعضا مهمی که در قبض و بسط‌ ها و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور دارند، متأسفانه نه تنها به دولت به معنای قوه مجریه پاسخگو نیستند و گاهی حتی مالیاتی هم به خزانه نمی پردازند، بلکه مهم‌ تر از آن، به مجلس شورای اسلامی هم پاسخگو نیستند.
نامه اسحاق جهانگیری به رئیس مجلس خبرگان رهبری حاوی نکاتی قابل تأمل درباره واقعیت های اقتصاد ایران است. امروز در مواجهه با معضلات اقتصادی، همه انگشت اتهام را به سمت دولت به معنای قوه مجریه نشانه می‌گیرند. اگر رکود است، تنها از دولت انتظار معجزه دارند؛ اگر بیکاری بالاست؛ از دولت به معنای قوه مجریه انتظار معجزه دارند؛ اگر کسادی گریبانگیر اقتصاد ماست، از دولت به معنای قوه مجریه انتظار توقف رکود دارند و قس علی هذا.
متأسفانه روالی باب شده و بسیاری از اقشار تحصیلکرده هم ناخودآگاه به آن تأسی می‌کنند و آن روال اینکه صرفا و فقط دولت به معنای قوه مجریه را موظف و مکلف به پاسخگویی درباره مسائل اقتصادی، یا درست‌تر گفته باشیم، کمبودهای اقتصادی می‌دانند.

**نقطه عطف تاریخ اقتصاد ایران
موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهکار اساسی برای نجات اقتصاد کم جان و رنجور ایران پیشنهاد شد. در اقتصادی که رشدش از حدود ۳ تا ۴ درصد به منفی ۵ تا ۶ درصد رسیده بود و کسی نه توان تولید داشت و نه یارای خرید، پیشنهاد شیوه اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به ثبات و آرامش اقتصادی ضروری به نظر می رسید.
اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که برای اقتصاد ایران نسخه ای مانند اقتصاد ریاضتی باید تجویز کرد، اما بیانات رهبری و پیشنهادی مبنی بر در پیش گرفتن شیوه اقتصاد مقاومتی مشخص شود این شیوه برای اقتصاد ایران می تواند کاراتر باشد.
اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه های فشار و تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیرهاست. برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید شود. طبق نظر دولتمردان ایران در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است.»

**تحلیل بدگویی های روس ها علیه ظریف
در گفت و گوی کوتاهی که با «ابراهیم نبوی» داشتیم از او درباره خاطراتش از امام، علت حساسیت برخی سنتی های اصول گرا نسبت به او و مسایل دیگری پرسیدیم، او در یک جای گفت و گو به بدگویی های روس ها از ظریف اشاره کرده و آن را به خاطره ای از گذشته درباره توده ارتباط داد.
پایگاه خبری جماران- بهزاد نبوی را به عنوان چریک پیر سیاست می شناسند، او هم اکنون ۷۵ سال دارد و به نوعی بازنشسته سیاسی است و تمایل دارد بیشتر با گل های بالکن خانه اش سرگرم شود. اما برای هر خبرنگاری گفت و گو با او دلنشین و به یادماندنی است.
بهزاد نبوی در قبل از انقلاب یکی از چهره های مقاوم و پایمرد در میان انقلابیون بود گفته می شود شکنجه گران هیچ گاه نتوانستند مقاومت او را بشکنند و تا چند ماه قبل از انقلاب هم در زندان بود، بعد از انقلاب هم نبوی به سرعت تبدیل به یکی از مهره های موثر اجرایی حکومت شد، به طوری که در دولت مهندس رجایی وزیر مشاور رجایی و در عین حال رییس ستاد بسیج اقتصادی بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.