0 نظر
154 بازدید

سرمربی تیم والیبال جوانان دختر: به دنبال کسب نتیجه در قهرمانی آسیا نیستیم

double-quot تهران- جارپرس-سرمربی تیم والیبال زیر ۲۰ سال دختر ایران گفت: به دنبال کسب نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان نیستیم چرا که فرصت کمی برای آماده‌سازی این تیم داشتیم.
کد خبر : 92606
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 خرداد 1401 - 9:17
سرمربی تیم والیبال جوانان دختر: به دنبال کسب نتیجه در قهرمانی آسیا نیستیم

 به گزارش جارپرس از ایرناپدیده بلوری‌زاده  درباره اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان، اظهار داشت: قرار بود مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا برگزار شود، اما به دلیل کرونا سهم دختران را در مسابقات سال گذشته کم کردند، تصمیم بر این شد تا مسابقات در رده سنی زیر ۲۰ سال برپا شود. به همین دلیل با دستورالعمل‌های قبلی اردو را از اسفند ماه آغاز کردیم و حتی به جام کورناکیا ایتالیا رفتیم، اما پس از ابلاغیه افزایش رده سنی از طرف فدراسیون بین‌المللی والیبال به فدراسیون‌های ملی، مجبور شدیم تا اردیبهشت ماه ۲ بازیکن جدید به تیم جوانان اضافه کنیم. فرصت خوب و بازی تدارکاتی با این ۲ بازیکن را از دست دادیم و اگر آنها در جام کورناکیا شرکت می‌کردند، می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا در قزاقستان ۱۲ تیم حضور دارند و تیم والیبال جوانان دختر ایران در گروه چهارم قرار دارد. با توجه به اینکه یک دوره مسابقات جوانان آسیا برگزار نشد، باید فیلم‌ سال‌های قبل این مسابقات را ببینیم و براساس سبک بازی تیم‌های کشورهای مختلف برنامه‌ریزی کنیم. به دنبال نتیجه نیستیم زیرا فرصت کمی برای آماده‌سازی داشتیم چرا که تنها پنج اردو داشتیم و رقبای ما ۱۰ اردو برگزار کردند.

بلوری‌زاده ادامه داد: سعی کردیم به بازیکنان احترام بگذاریم و حرمت آنها را حفظ کنیم. دختران را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت می‌دهیم و سرنوشت را به دست خودشان می‌سپاریم تا وابسته به بازی نباشیم و بازیکنان مستقل و شایسته قهرمانی را در سال‌های آینده پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با الکساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی بزرگسالان نیز تعامل داریم، گفت: در اسفند ماه به دلیل حضور کمپدلی در لیگ برتر والیبال زنان بیشتر با او تعامل داشتیم؛ اما بعد از تیم ملی بزرگسالان محل تمرین او از بقیه جدا شد و کمتر وی را دیدیم؛ اما کماکان با کمپدلی تعامل داریم.

سرمربی تیم والیبال جوانان درباره تلاش فدراسیون والیبال برای حضور تیم ملی والیبال زنان در بازی‌های آسیایی، یادآور شد: اینکه سهمیه بازی‌ها را بگیریم، خوب است؛ اما ارتقای سطح والیبال اهمیت دارد و بازیکنان نباید به باخت عادت کنند و باید راه پیروزی را ببینند و قبل از بازی‌های آسیایی چندین دیدار تدارکاتی داشته باشند تا با تجربه‌تر شوند. کمپدلی در این بازی‌ها می‌تواند بازیکنان را بیشتر بشناسد و انتخاب صحیح‌تری برای پیشرفت تیم داشته باشد.

بلوری‌زاده افزود: از اسفند ماه بازیکنان در اردو هستند و مشکلی هم از لحاظ اسکان، تغذیه و رفت و آمد نبود و تمامی شرایطی که برای تیم ملی بزرگسالان فراهم شده بود برای تیم جوانان نیز فراهم شد. این موضوع نشان می‌دهد که فدراسیون والیبال به تیم‌های پایه توجه دارد و ما نیز مانند تیم والیبال مردان باید از این رده شروع کنیم و تیم را بسازیم.

سرمربی تیم والیبال جوانان یادآور شد: میانگین قدی نوجوانان و جوانان امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است. در این رده سعی کردیم تا به عقب بازگردیم و تکنیک‌ها را از پایه اصلاح کنیم. پروسه طولانی است و ۲ ماهی که در اردو بودیم کفاف همه کارها را با هم نمی‌دهد. بازیکنان ۷۲ روز در اردو بودند و خیلی خوب پیش رفتند و تغییرات مثبتی اتفاق افتاد. همچنین ترکیب اصلی تیم مشخص شده و ۱۵ نفر را در اردو داریم و باید ۱۲ نفر را انتخاب کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.