سخنگوی وزارت ارشاد: تیتر سخیف “رویش ملت” عمدی نبوده است

double-quot

تهران – جارپرس – سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص تیتر روزنامه “رویش ملت” گفت که این تیتر سخیف ناشی از بی توجهی و غفلت بوده است؛ ما در آن تعمد ندیدیم و بیشتر غفلت و جهالت را شاهد بودیم.

کد خبر : 11934
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 مهر 1394 - 12:00
سخنگوی وزارت ارشاد: تیتر سخیف “رویش ملت” عمدی نبوده است

 

حسین نوش آبادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی جارپرس درخصوص پرونده روزنامه رویش ملت که تیتر “سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد” را در صفحه اول خود کار کرده بود؛ گفت: این موضوع روز گذشته در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات مطرح شد و این هیات به روزنامه مذکور به دلیل درج آن تیتر تذکر داد؛ همچنین پرونده روزنامه رویش ملت جهت بررسی به دادگاه رسانه ارجاع شد که اگر مجرم تشخیص داده شود با آن برخورد خواهد شد و در غیر این صورت تبرئه می شود.

وی با اشاره به اینکه روزنامه رویش ملت در شماره بعدی خود سعی در جبران این اشتباه داشته است؛ افزود: این اشتباه به ظاهر جبران شده است اما هنگامیکه تخلف صورت بگیرد به هرحال جرم تلقی می شود و بر اساس بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات؛ هیات نظارت تشخیص داد که این جرم واقع شده است.

نوش آبادی گفت: تیتر روزنامه رویش ملت و بکار بردن فعل “کشته شد” برای شخصیتی که سالیان متمادی در دفاع از حریم اهل بیت در مقابله با جریانات تکفیری و داعشی مقاومت کرده است زیبنده نبوده است؛ بخصوص که مقام معظم رهبری نیز درباره ایشان با عزت؛ تکریم و تجلیل صحبت کرده اند.

وی ادامه داد: این کار بسیار سخیف و ناشیانه بوده که ناشی از بی توجهی و غفلت بوده است؛ ما در آن تعمد ندیدیم و بیشتر غفلت و جهالت را شاهد بودیم.

سخنگوی وزارت ارشاد ضمن بیان اینکه آن ها می بایست دراین خصوص پاسخگو باشند و در شماره بعدی انتشار خود جوابگو نیز بودند؛ اظهار کرد: در مطبوعات هنگامیکه چیزی نوشته؛ مکتوب و ثبت می شود اثر جرم تا زمان رسیدگی به آن باقی می ماند.

 

حسین نوش آبادی در پایان تصریح کرد: رسالت مطبوعات خطیر بوده و کار رسانه ای بسیار حساس و مشکل دار است که باید انسان های زیرک؛ توانمند؛ دقیق و متعهد بکار گرفته شوند که چنین مشکلاتی پیش نیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.