سالک: دولت و مجلس سازوکار اعتراض مسالمت‌آمیز را تعیین کند

double-quot تهران - جارپرس - یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس و دولت می‌توانند سازوکارهای اجرای اعتراضات مسالمت‌آمیز را تهیه کنند.
کد خبر : 103132
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مهر 1401 - 12:32
سالک: دولت و مجلس سازوکار اعتراض مسالمت‌آمیز را تعیین کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، احمد سالک درباره فراهم کردن بسترهای اعتراضات مسالمت‌آمیز اظهار کرد: در این زمینه باید تعریف کنیم که حق اعتراض چیست و آیا هر کسی فریاد زد اعتراض به حقی کرده است.

وی اضافه کرد: اعتراض وقتی شکل می‌گیرد که قانون خوب اجرا نمی‌شود و در واقع اعتراض به عدم اجرای قانون است یا این‌که دستورالعملی صادر شده، ولی در اجرای آن کوتاهی صورت گرفته است و حقی از بین رفته است. یک نوع اعتراض هم اینگونه است که معترضان می‌گویند اصل نظام را قبول ندارند، اما حرف خود را مسالمت‌آمیز می‌زنند و دنبال اغتشاش نیستند. باید برای هر کدام از این اعتراضات چارچوب‌های مشخصی تعیین کرد.

سالک خاطر نشان کرد: گاهی از عنوان اعتراض استفاده می‌شود اما محتوا اغتشاش است یعنی دستور از خارج از کشور دارند که در کشور ناآرامی ایجاد کنند و توان نیروهای انتظامی و امنیتی را اصطکاک دهند و در ایران رعب و وحشت ایجاد کنند. این دیگر نامش اعتراض نیست، بلکه نامش اغتشاش است.  براساس اسلام هرکسی با اصل نظام هم مشکل داشته باشد بدون ایجاد اغتشاش و فحش دادن می‌تواند اعتراض خود را بیان کند، اما آتش زدن یا تخریب اموال عمومی دیگر اعتراض نیست.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور می‌تواند با فراهم کردن بسترهای بیان اعتراضات مسالمت‌آمیز از اختیارات اجرایی خود استفاده کند. از سویی مجلس شورای اسلامی هم باید با تفکیک انواع اعتراض‌ها سازوکارهای قانونی که برپایه آن اعتراضات را مشخص کند.

سالک در پایان درباره اصلاح روند گشت ارشاد گفت: قانون دراین زمینه وجود دارد اما شیوه‌های قانون اجرا شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.