زلنسکی در مورد پیامدهای فاجعه هسته‌ای برای غرب هشدار داد

double-quot تهران - جارپرس - ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین با اشاره تلویحی به بلوک غرب، در مورد پیامدهای فاجعه در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا برای «کسانی که در حال حاضر سکوت کرده‌اند»، هشدار داد.
کد خبر : 98568
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 مرداد 1401 - 11:35
زلنسکی در مورد پیامدهای فاجعه هسته‌ای برای غرب هشدار داد

 

به گزارش جارپرس از ایرنا از خبرگزاری رویترز، زلنسکی دوشنبه شب در مورد خطرات و پیامدهای فاجعه در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که درگیری‌های نظامی اخیر در نزدیکی آن نگرانی‌هایی را به وجود آورده، هشدار داد.

مقام‌های اوکراینی و مقام‌هایی که از سوی روسیه در برخی مناطق اوکراین منتصب شدند، هر کدام یکدیگر را  در مورد حمله به نزدیکی این نیروگاه هسته‌ای در جنوب شرقی اوکراین متهم می‌کنند

درحالیکه رئیس جمهوری اوکراین از ابتدای جنگ تا کنون بارها به غرب به دلیل عدم حمایت از کشورش انتقاد کرده است، اینبار نیز با اشاره تلویحی به کشورهای غربی گفت: اگر به دلیل اقدام‌های روسیه یک فاجعه رخ دهد پیامدهایش می‌تواند به آنهایی ضربه بزند که در حال حاضر ساکت هستند.

وی ادامه داد که هر گونه تشعشع رادیواکتیو از زاپوریژیا می‌تواند بر کشورهای اتحادیه اروپا، ترکیه، گرجستان و دیگر کشورها در مناطق دور دست‌تر تاثیر بگذارد.

زلنسکی همچنین در ادامه با طرح درخواست برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، افزود: اگر هم اینک قدرت و قاطعیتی برای دفاع از یک نیروگاه هسته‌ای برق نشان داده نشود به معنای از دست رفتن جهان است.

وی به سربازان روسی هشدار داد در صورتی کهبه محل نیروگاه در شهر انرهودار تحت کنترل روسیه حمله کنند یا از آن به عنوان یک پایگاه برای تیراندازی استفاده کنند، به یک هدف ویژه تبدیل می‌شوند.

ولادیمیر روگوف یک مقام منتصب از سوی روسیه در شهر انرهودار روز دوشنبه گفت که حدود ۲۵ حمله توپخانه ای سنگین طی دو ساعت توسط هویتزرهای M۷۷۷ ساخت آمریکا به نزدیکی نیروگاه هسته ای و مناطق مسکونی اصابت کرده است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از دولت انرهودار گزارش داد که نیروهای اوکراینی در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا تیراندازی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.