زاخارووا: ارسال تسلیحات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین «نسل‌کشی» است

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، طرح دولت انگلیس جهت ارسال تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین یکی دیگر از "اقدامات تحریک‌آمیز" لندن است.
کد خبر : 118174
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 فروردین 1402 - 0:11
زاخارووا: ارسال تسلیحات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین «نسل‌کشی» است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنابل مک‌نیکول گلدی، یکی از اعضای مجلس اعیان و از مقامات رسمی وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه تاکید کرد که لندن گلوله‌ها و تسلیحاتی حاوی اورانیوم ضعیف‌شده و همچنین تانک‌های چلنجر۲ را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک بیان کرد: این اقدام تحریک‌آمیز دیگری از سوی لندن با هدف ایجاد دور جدیدی از درگیری‌ها در اوکراین است.

وی تاکید کرد: بیانیه‌های واشنگتن و لندن پیرامون صلح در اوکراین “دروغ” هستند؛ درواقع هدف نهایی آن‌ها نابودی اوکراین است. استفاده از چنین تسلیحاتی حاوی اورانیوم غنی‌شده به معنای “نسل‌کشی” علیه جمعیت و مردمی است که مخالف استفاده از این سلاح‌ها هستند.

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طرح انگلیس را مبنی بر ارسال مهمات تانک به اوکراین که حاوی اورانیوم ضعیف‌شده است، محکوم کرد. وی در ادامه افزود: مایلم بگویم که اگر چنین چیزی رخ دهد، روسیه مجبور خواهد شد پاسخ مناسبی بدهد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در حاشیه مذاکرات روسیه-چین گفت: چنین اقدامی جهان را یک قدم به “فاجعه هسته‌ای” نزدیک‌تر می‌کند.

ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه در واکنش به این خبر و طرح دولت انگلیس در تلگرامش نوشت: ایالات متحده آمریکا و متحدانش هرکاری می‌کنند تا درگیری اوکراین طولانی شود. این تصمیم دولت انگلیس به یک تراژدی در مقیاس جهانی منجر خواهد شد و بر تمامی کشورهای اروپایی تاثیر خواهد گذاشت. ما نسبت به استفاده احتمالی کی‌یف از “بمب کثیف” و یا “تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی” در آینده ابراز نگرانی می‌کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.