رویترز: رابرت مالی امروز به قطر می‌رود/ باقری فردا

double-quot تهران - جارپرس - خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات "دو منبع مطلع"، جزئیاتی را درباره حضور تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر برای از سرگیری مذاکرات برجامی مطرح کرد.
کد خبر : 94673
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 22:18
رویترز: رابرت مالی امروز به قطر می‌رود/ باقری فردا

 

به گزارش جارپرس از ایسنا خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: یک منبع مطلع از روند برگزاری مذاکرات برجامی در قطر، گفت که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا، امروز دوشنبه راهی قطر می‌شود و با وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهد کرد.

رویترز همچنین به نقل از “یک مقام ایرانی” هم نوشت که علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران و سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن[۷ و ۸ تیر] برای مذاکرات برجامی در دوحه، پایتخت قطر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، گزارش رویترز درباره زمان حضور تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر برای ازسرگیری مذاکرات برجامی در پی این مطرح می‌شود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تسهیل‌گر مذاکرات برای رایزنی جهت برطرف کردن آخرین موانع باقی‌مانده در زمینه از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به تهران سفر کرده و با وزیر امور خارجه ایران رایزنی کرد.

بورل روز شنبه پس از دیدار طولانی با امیرعبداللهیان، با اشاره به دیدار چهار ساعته خود با حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییترش: با وزیر خارجه ایران توافق کردیم که مذاکرات میان ایران و آمریکا در روزهای آتی با تسهیل‌گری تیم من از سر گرفته شود تا آخرین مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.

علاوه بر این، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز در یک نشست خبری درباره ازسرگیری مذاکرات برجامی گفت: زمان قطعی برگزاری مذاکرات رفع تحریم ها قطعی شده و مکان آن نیز تقریبا مشخص است و ان شاء الله در چند ساعت آتی تصمیمات نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.

خطیب زاده ادامه داد: ان شاء الله یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان این گفت‌وگوها خواهد بود و این  گفت و گوها طی روزهای آتی و در همین هفته انجام می شود و شاید مکان برگزاری این مذاکرات با توجه به رایزنی و گفت و گوهایی که در حال انجام است تا پایان امروز به صورت دقیق مشخص و اعلام شود.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.