0 نظر
159 بازدید

رویارویی جنگنده روسی و هواپیمای نظامی آمریکا

double-quot

مسکو – جارپرس – برپایه اطلاعات تازه فاش شده در جریان رهگیری جاسوسی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه علیه روسیه، یک جنگنده سوخو این کشور برای هشداردهی در فاصله هفت متری هواپیمای تجسسی پی-۸ای پوسیدون پرواز کرد.

کد خبر : 20700
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 4:15
رویارویی جنگنده روسی و هواپیمای نظامی آمریکا

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (جمعه) با اعلام این خبر افزود: اقدام جاسوسی هوایی آمریکا ۹ می (۱۹ اردیبهشت) بر فراز منطقه آبی دریای سیاه در محدوده آب های بین المللی صورت گرفت.
پاملا کوزنی سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز با تائید بروز چنین اقدامی اعلام کرد که نزدیکی دو هواپیما هنگامی صورت گرفت که پی-۸ای پوسیدون در حال انجام ماموریت پیش بینی شده بود و عملکرد خدمه هر دو طرف نیز حرفه ای و بی خطر پایان یافت.
پیشتر هم اعلام شده بود که در همین روز (۹ می) مصادف با جشن ملی پیروزی شوروی در جنگ دوم جهانی نیز دو فروند هواپیمای تجسسی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متعلق به آمریکا و سوئد نزدیک استان برون مرزی کالینینگراد در غرب روسیه و کناره دریای بالتیک، پرواز جاسوسی انجام دادند.
در این دو عملیات جاسوسی هوایی، هواپیمای «ار.اس-۱۳۵» وابسته به آمریکا برفراز بندر بالتیسک و گلف استریم سوئد نزدیک استان کالینینگراد در ساحل دریای بالتیک پرواز تجسسی انجام دادند.
به گزارش رسانه ها، اخیرا شمار پرواز هواپیماهای تجسسی ناتو و همچنین آمریکا نزدیک روسیه در منطقه بالتیک، سواحل کریمه و همچنین محل استقرار نظامیان روس در حمیمیم و پایگاه دریایی طرطوس سوریه محل حضور رزمناوهای روسی در مدیترانه افزایش یافته است.
در برخی مواقع عملا هر روز یک هواپیما در این مناطق گشت زنی می کند و پس از استقرار سامانه های پدافند موشکی اس ۴۰۰ و موشک های تاکتیکی اسکندر در منطقه کالنینگراد نیز این پروازها شدت گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.