روحانی: تاکید بر روابط نزدیک تر بانکی با سوئد/ رایزنی برای کاهش تنش های منطقه ای و جهانی

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس جمهوری روابط با سوئد را برای ایران مهم دانست و با تاکید بر نزدیک تر شدن روابط بانکی دو کشور گفت: سفر نخست وزیر سوئد به همراه هیات بلند پایه به معنای اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه و رایزنی برای کاهش تنش در منطقه و صلح و ثبات جهانی است.

کد خبر : 19227
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1395 - 10:45
روحانی: تاکید بر روابط نزدیک تر بانکی با سوئد/ رایزنی برای کاهش تنش های منطقه ای و جهانی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست خبری مشترک با استفان لون نخست وزیر سوئد که در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: سوئد کشوری با سابقه در روابط با ایران است امروز در زمینه های مختلف دو جانبه منطقه ای و بین المللی توانستیم با هم گفت و گو کنیم. سوئد هم به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی، هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل برای ما اهمیت خاصی دارد.
رئیس جمهوری ادامه داد: امروز بعد از شرایط توافق هسته ای شرایط مناسبی بین ما و اتحادیه اروپا به خصوص سوئد برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری به وجود آمده است.
روحانی اضافه کرد: مواضع کشور سوئد همواره از یک میانه روی و تعادلی برخوردار بوده حتی در دوران تحریم در برخی از زمینه ها ادامه یافت. مواضع سوئد نسبت به موضوع هسته ای نیز همواره یک موضع میانه و معتدلی بود.
رئیس جمهوری با اشاره به این که ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور به ویژه در زمینه حمل نقل، محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، معدن و صنعت وجود دارد،‌ اضافه کرد: اراده دو کشور بر این است که روابط به قبل از تحریم برگردد و بتوانیم از ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم به خصوص در زمینه روابط بانکی و تضمین صادرات روابط نزدیک تری پیدا کنیم.
روحانی تاکید کرد: معتقدیم اتحادیه اروپا باید در شرایط بعد از برجام از شرکت ها و بانک های اروپایی حمایت کامل کند تا از این فضا برای منافع مشترک، حداکثر استفاده شود.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگری که مورد بحث قرار گرفت مسیر ترانزیت ایران و ارتباط اروپای شمالی و شرقی به اقیانوس هند و ارتباطی که می توان از لحاظ جاده ای و ریلی بین این دو منطقه برقرار کنیم.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد مسایل منطقه به ویژه افغانستان، عراق، سوریه و یمن بود. موضوع آتش بس در سوریه برای هر دوی ما اهمیت داشت که ادامه یابد، مذاکرات معارضین با دولت سوریه امتداد داشته باشد و در نهایت سوریه شاهد ثبات و امنیت باشد و با گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره مبارزه شود.
رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: درباره فلسطین و معضلاتی که در این زمینه وجود دارد و راه های کاهش تنش نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
روحانی افزود: وضع مردم یمن و فشاری که امروز روی مردم یمن هست و نیازمندی مردم این کشور به دارو و غذا،‌ضرورت آتش بس و مذاکره یمنی- یمنی مورد تاکید قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.