رصد تبلیغات زودهنگام انتخابات در فضای مجازی

double-quot
کرج – جارپرس – تبلیغات برخی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی زودهنگام در فضای مجازی آغاز شده که این موضوع از دید هیات های نظارت و اجرایی انتخابات پنهان نخواهد ماند.
کد خبر : 20114
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1396 - 9:01
رصد تبلیغات زودهنگام انتخابات در فضای مجازی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، پیام های تبریک با عناوین انتخاباتی، تعریف و تخریب رقبا در گروه های مختلف مجازی، برپایی محافل سخنرانی و بیان اهداف از جمله فعالیت های تبلیغاتی به شمار می رود که نه تنها تاثیر مثبت بر اذهان عمومی نخواهد داشت، بلکه تردید آنان در انتخاب افرادی که حتی در تبلیغات خود دچار تخلف می شوند را به همراه دارد.
این داوطلبان غافل از رصد همیشگی هیات های نظارت و اجرایی انتخابات همچنان به فعالیت های تبلیغات زودهنگام آن هم در حد گسترده مشغول هستند که براساس نقطه نظرات مجریان انتخاباتی در بررسی صلاحیت آنان تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در البرز در این باره اظهار داشت: هر انتخاباتی قانون خاص خود را دارد و انتخابات شوراهای اسلامی براساس پیش بینی های انجام شده از سوی قانونگذار دارای زمان تبلیغات معین است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از بررسی صلاحیت ها زمان تبلیغات داوطلبان اعلام می شود و برخی از داوطلبان زودتر از موعد مقرر تبلیغات را آغاز کرده اند.
وی ادامه داد: این عده از داوطلبان با استفاده از برخی عناوین در فضای مجازی تبلیغات زود هنگام خود را آغاز کرده اند.
روحی یزدی گفت: تمام این اقدامات تبلیغاتی زودهنگام ثبت شده و در زمان مقرر خود مورد رسیدگی قرار می گیرد.
معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار البرز نیز با برشمردن ارکان انتخابات، گفت: یکی از ارکان این عرصه مهم مشارکتی سلامت آن است که باید در عین ایجاد فضای رقابتی و برگزاری هرچه باشکوه آن همراه با برقرار امنیت زمینه را برای انتخابات سالم فراهم کرد.
فتح الله حقیقی افزود: انتخابات مراحلی دارد و اکنون در مرحله پایان ثبت نام هستیم با پایان این مرحله بررسی تایید صلاحیت صورت می گیرد که روند خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: پس از بررسی صلاحیتها و اعلام نتایج نهایی در زمان مقرر تبلیغات آغاز می شود و هر کس زودتر ازاین موعد آغاز کند تخلف دارد.
حقیقی گفت: حتی در چارچوب قانون باید تبلیغات داشت و براساس زمان بندی زمان تبلیغات داوطلبان شوراها ۲۱ لغایت ۲۷ اردیبهشت ماه جاری است و ازهمه داوطلبان انتظارمی رود قانون را رعایت کنند.
وی اضافه کرد:داوطلبان باید به گونه ای قانونی عمل کنند که نیاز به برخورد با آنان نباشد و اگر کسی تخلف دراین زمینه داشته باشد چگونه می تواند بعنوان نماینده مردم خدمت کند .
وی خاطرنشان کرد: تبلیغات به هرشیوه ای که صورت گیرد رصد خواهد شد و در روند صلاحیت ها موثر است .
معاون استاندار البرز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: رای مرم حق الناس است و باید نهایت دقت دراین زمینه صورت گیرد و امروز در استان البرز از برخی از سایت ها گلایه مندیم که اقدام به تبلیغات زودهنگام می کنند و حتما این مهم از سوی هیات های اجرایی ثبت وا در بررسی صلاحیت ها اعمال می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.