0 نظر
175 بازدید

رزمایش زمینی شورای همکاری خلیج فارس/۱۹مارس تا ۶ آوریل

double-quot
تهران – جارپرس – وزارت دفاع کویت اعلام کرد:کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پس از انجام رایزنی های مشترک بر سر برگزاری رزمایش نیروی زمینی درماه مارس (اسفندماه) به توافق رسیده و از تقویت همکاری ها با واشنگتن خبر داده اند.
کد خبر : 18914
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395 - 7:44
رزمایش زمینی شورای همکاری خلیج فارس/۱۹مارس تا ۶ آوریل

به گزارش جارپرس، وزارت دفاع کویت اعلام کرده است این اقدامات در راستای افزایش توانمندی های نظامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آنچه که مقابله با تهدیدات احتمالی خوانده شده، انجام می گیرد.
درهمین راستا نشستی برای بررسی راه های توسعه همکاری های نظامی میان آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شده و پیرامون حضور آمریکا در این رزمایش نظامی که ۱۹ مارس تا ۶ آوریل (۲۹ اسفند تا۱۷ فروردین) برگزار خواهد شد رایزنی به عمل آمد.
نشست اخیر نخست وزیران شورای همکاری خلیج فارس، اجرای تمرین آمادگی مشترک در هر دو سال یک بار را به میزبانی یکی از کشورهای عربی تصویب کرد.
عربستان سعودی نیز به تازگی رزمایش بزرگ دریایی را در آبهای خلیج فارس برگزار کرد؛ رقابت تسلیحاتی و سرمایه گذاری کلان دولت ریاض در زمینه خرید سلاح، میلیاردها دلار درآمد برای کشورهای غربی صادر کننده سلاح در پی داشته است.
سرمایه گذاری برای خرید جنگ افزارهای نظامی از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همچون عربستان سعودی درحالی به طورجدی پیگیری می شود که بودجه نظامی کشورهای غربی درعرصه بین المللی نیز در سال جاری میلادی، به گونه ای تعیین شده است که نشان می دهد، سیاست خارجی آنها کماکان براهمیت قدرت نظامی تاکید ویژه ای دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.