رحمانی فضلی: با فعالیت های غیرقانونی در انتخابات برخورد می شود

double-quot
تهران – جارپرس – وزیرکشوربا بیان اینکه ایام انتخابات بهاراحزاب و فعالیت های سیاسی است و افراد با عناوین مختلف وارد صحنه می شوند، گفت: خواهش من این است کسانی که تحت عنوان احزاب، تشکل و جبهه وارد صحنه انتخابات می شوند در قالب قانون فعالیت کنند.
کد خبر : 19751
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395 - 5:33
رحمانی فضلی: با فعالیت های غیرقانونی در انتخابات برخورد می شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه درمراسم افتتاح ستاد انتخابات کشورافزود: تکلیف بزرگی به دوش ما است که باید به اهمیت موضوع کاملا واقف باشیم و در برای اجرای آن تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه درنظام جمهوری اسلامی ایران مردم خود در تعیین سرنوشت خود مشارکت می کنند ، افزود: ما در وزارت کشور وظیفه داریم که به عنوان مجری قانون تلاش کنیم امانت دارمردم باشیم و اصل بی طرفی را رعایت کنیم تا مردم در انتخابات با سهولت و اطمینان قلب مشارکت کنند.
وزیرکشوربا تاکید برضروت وجود یک هماهنگی بین بخش های مختلف برگزاری انتخابات سال آینده گفت: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری این هم افزایی و هماهنگی ایجاد شد و در این انتخابات نیز تا کنون هماهنگی ها و همکاری ها خوب و موثر بوده که امیدواریم این همکاری ها همچنان تداوم داشته باشد.
رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم رعایت حرمت افراد و اخلاق درانتخابات سال آیندهف افزود: باید به گونه ‌ای تبلیغات انجام شود که ارزش‌ها، نیکی‌ ها، خوبی ‌ها و قوت ‌ها جولان یابد نه اینکه فضایی ستیزه جویانه و غیراخلاقی حاکم شود که نتیجه آن ایجاد کدورت است.
وزیرکشورتصریح کرد: انتخابات یک طلیعه است که مسوولیت را به رییس جمهوری یا اعضای شورای شهر می‌ سپارد، اگر قرار باشد درهمین طلیعه کدورت به وجود آید در ادامه مسیر هیچ همراهی ایجاد نمی‌ شود بنابراین نباید حرف ‌های ناشایست و بدون سند زده شود.
رحمانی فضلی گفت: درهمین چند روز برخی اقدامات و اظهارنظرها و اتهامات موجب نگرانی شده که وزارت کشور و دستگاه قضا حتما وظیفه خود را در این زمینه اجرا می ‌کنند، نامزدها و حامیان آن‌ ها حتما باید دنبال رعایت قانون باشند.
وی به موضوع مشارکت اشاره کرد وافزود: ما در وزارت کشور بسترساز مشارکت مردم هستیم تا همه احساس کنند که حرمت افراد و حق الناس بودن رای مردم رعایت می‌ شود. ما همچنین به دنبال ایجاد فضای امن برای انتخابات هستیم که خوشبختانه در انتخابات قبلی امنیت در اوج خود بود و هیچ هزینه‌ های برای ناامنی نداده‌ ایم.
وزیر کشور با بیان اینکه از امروز موضوع انتخابات را با جدیت پیگیری می کنیم، گفت: فضای بیرونی جامعه از نظر نوع تبلیغات و رفتارها که باید منطبق بر قانون باشد کاملا کنترل خواهد شد و اگر افرادی بخواهند از چارچوب قانون عدول کنند یقینا اقدامات قانونی در مورد آن ها انجام می شود.
رحمانی فضلی همچنین به موضوع تشکیل احزاب، گروه ها و جبهه ها اشاره کرد وافزود: قانون همه وضعیت ها را برای فعالیت های سیاسی و صنفی مشخص کرده است، از آنجا که ایام انتخابات بهار احزاب و فعالیت های سیاسی است و با عناوین مختلف وارد صحنه می شوند خواهش من این است کسانی که تحت عنوان احزاب، تشکل و جبهه می آیند در قالب قانون فعالیت کنند.
وی ادامه داد: همه گروه ها و تشکل ها با مراجعه به وزارت کشور مجوز قانونی لازم را بگیرند در غیر این صورت جلو فعالیت آنان گرفته خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.