رایزنی ها برای آشتی ملی درکردستان عراق/ عمار حکیم و مسعود بارزانی دیدار کردند

double-quot
اربیل – جارپرس – ائتلاف ملی شیعیان به رهبری عمار الحکیم روز شنبه در اربیل با نمایندگان احزاب سیاسی کردستان عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق تشکیل جلسه داد و طرفین در خصوص تلاش ها برای آشتی ملی و توافق سیاسی در عراق گفت وگو کردند.
کد خبر : 19084
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 7:37
رایزنی ها برای آشتی ملی درکردستان عراق/ عمار حکیم و مسعود بارزانی دیدار کردند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در پایان این نشست، علی علاق یکی از رهبران ائتلاف ملی عراق در کنفرانسی مطبوعاتی خطاب به روزنامه نگاران اظهار داشت: در این نشست ها که در فضای صمیمانه برگزار شد، در خصوص تنش های سیاسی در عراق و آشتی ملی بحث و گفت وگو شد.
وی افزود: ما برای رسیدن به یک آشتی ملی نیازمند دیدگاه های جدید هستیم و به این منظور به تمامی انتقادات و پیشنهادات با سعه صدر گوش فرادادیم.
در همین خصوص فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق در سخنانی گفت: ما در این نشست پیشنهادات خود را در خصوص ‘طرح آشتی ملی’ ائتلاف ملی شیعیان مطرح کردیم.
یکی از نکات این نشست عدم حضورنمایندگان جنبش تغییر بودکه براساس اعلام برنامه هیات ائتلاف ملی شیعیان، دیدار با این گروه کرد عراقی روز دوشنبه در سلیمانیه صورت خواهد گرفت.
هیات ائتلاف ملی شیعیان در بدو ورود به شهر اربیل از سوی نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق مورد استقبال قرار گرفت و بعد از نشست با هیات گروه های کرد عراقی در اربیل با مسعود بارزانی در شهر صلاح الدین دیدار کرد.
بدنبال نشست هیات با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، دفتر وی با صدور بیانیه ای در خصوص این دیدار اعلام کرد: عمار حکیم سرپرست هیات ائتلاف ملی شیعیان بر ضرورت تجدیدنظر در روابط گروه های کردی و ائتلاف ملی شیعیان براساس شناسایی نقاط ضعف و حل اختلافات فیمابین تاکید کرد.
براساس بیانیه دفتر ریاست اقلیم که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار ایرنا در اربیل قرار گرفت، هیات ائتلاف ملی شیعیان پیشنهاد کرده است کمیته مشترک سیاسی و دولتی از سوی احزاب کردی و ائتلاف ملی شیعیان برای انجام گفت وگوهای مداوم میان طرفین تشکیل شود.
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار بر وجود راه حلی برای پایان دادن به مشکلات موجود ، مشروط به اینکه زمینه مصائب مجدد علیه مردم کرد را از بین ببرد، تاکید کرد.
هیات ائتلاف ملی شیعیان بدنبال این دیدار روانه شهر سلیمانیه خواهد شد.
ائتلاف ملی شیعیان به ریاست عمارالحکیم، در پی تعریف مجددی از عراق واحد و یکپارچه، براساس پایان دادن به اختلافات موجود بین گروه هاست و در همین چارچوب دیدار و رایزنی با گروه های کرد عراقی را برنامه ریزی کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.