0 نظر
173 بازدید

راه‌اندازی ۵۵ غرفه جدید پسماند در تهران تا پایان سال

double-quot تهران - جارپرس - معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای طرح‌های یکپارچه به‌منظور افزایش میزان تفکیک پسماند از مبدا در شهر تهران و افزایش تعداد غرفه‌های پسماند به ۵۰۰ غرفه خبر داد.
کد خبر : 79364
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دی 1400 - 0:00
راه‌اندازی ۵۵ غرفه جدید پسماند در تهران تا پایان سال

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، شادی مالکی با بیان این مطلب گفت: به منظور ارتقای سطح تفکیک پسماند از مبدا، به تازگی موضوع ناوگان خودرویی جمع آوری پسماند خشک مورد توجه ویژه قرار گرفته است زیرا این ناوگان، دارای پتانسیل بسیار خوبی بوده و با بهره مندی از ظرفیت آن، امکان جمع آوری پسماند خشک به شکل مطلوب وجود خواهد داشت.
او اضافه کرد: بدین منظور، با توجه به ضرورت اخذ نظرات و پیشنهادات شهروندان، نظرسنجی هایی اجرا شد و مواردی از جمله تغییر برنامه زمانبندی جمع آوری، ارائه پکیج های تشویقی، بهره مندی از ظرفیت سامانه های هوشمند و ناوگان ۱۳۷، همسان سازی طراحی غرفه های بازیافت و افزودن غرف های پسماند و گلماند مطابق نظر شهروندان، در دستور کار قرار گرفت.
ملکی از افزایش تعداد غرف پسماند از ۴۴۵ غرفه به ۵۰۰ غرفه تا پایان سال خبر داد و گفت: این امر، اقدام بزرگی است که می تواند بسترهای لازم برای جلب مشارکت هرچه بیشتر شهروندان را فراهم آورد.
او با تاکید بر لزوم بهره مندی از نظرات شهروندان افزود: مشارکت شهروندان یکی از عوامل موثر در تغییر طرز نگرش و رفتار آنان است و می تواند سهم بسزایی در نظارت فعالانه آن ها نسبت به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در نهایت، منتج به مشارکت شهروندان در فعالیت های مربوط به اجتماع شود.
بنا براعلام سایت شهر، مالکی تصریح کرد: از سوی دیگر، اجرای طرح های تشویقی از جمله دادن انواع پکیج ها، مبلغ نقدی، کیسه های تجزیه پذیر، کود گرانول و سایر اقلام تشویقی در این امر کمک کننده بوده که مورد استفاده قرار می گیرد.در کنار همه این موضوعات، اجرای نهضت جمع آوری پسماندهای خشک از طریق پیام های اعلامی به سامانه ۱۳۷ به جدیت در مناطق ۲۲گانه پیگیری می شود؛ بدین صورت که پس از ارسال درخواست، فوراً خودروهای ملودی به محل اعزام و جمع آوری پسماند خشک شهروندان انجام می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.