راشاتودی: آمریکا به دنبال استقرار جنگنده‌های اف- ۳۵ در خاورمیانه است

double-quot
تهران – جارپرس – پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه امروز یکشنبه گزارش داد: نیروی هوایی آمریکا به دنبال استقرار جنگنده های اف- ۳۵ خود در خاورمیانه در آینده با هدف تشدید اقدامات در مقابله با گروه تروریستی داعش است.
کد خبر : 19607
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395 - 11:18
راشاتودی: آمریکا به دنبال استقرار جنگنده‌های اف- ۳۵ در خاورمیانه است

به گزارش جارپرس از ایرنا و به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی(آر تی)، هنوز تاریخ دقیقی برای استقرار این جنگنده های آمریکایی در خاورمیانه اعلام نشده است.
ژنرال هربرت جی هاوک کارلیسله (Carlisle General Herbert J. “Hawk) رئیس در حال کناره گیری فرماندهی امور جنگی هوایی آمریکا خاطر نشان کرد: استقرار این جنگنده ها ممکن است در آینده انجام شود.
وی افزود: نیروی هوایی آمریکا همچنین پیشتر در حال مذاکره برای اولین استقرار این هواپیماهای جدید برای فرماندهی مرکزی آمریکا است.
وی به قابلیت های جنگنده های اف- ۳۵ اشاره کرد که به طور گسترده ای می تواند به انجام حملات هوایی موفق در عراق و سوریه و همچنین عدم برخورد با هواپیماهای روسی حاضر در سوریه کمک کند.
این نظامی آمریکایی افزود: در سوریه، تهدیدهایی در امور زمین به هوا وجود دارد که جنگنده های اف- ۳۵ می تواند این تهدیدها را کاهش دهد.
این فرمانده آمریکایی اعلام کرد که قرار است پیش از خاورمیانه، این جنگنده های آمریکایی ابتدا در اروپا و منطقه آسیا- اقیانوسیه مستقر شوند و اگر این جنگنده ها آماده استقرار برای انجام اقدام جنگی باشند، ممکن است در بهار آتی در اروپا و آسیا – اقیانوسیه مستقر شوند.
پیش از این، افسران ارشد نظامی نیروی هوایی آمریکا، جنگنده های روسی را به انجام پروازهای خظرناک در سوریه متهم کردند که واکنش خشمگینانه وزارت دفاع روسیه را به همراه داشت. مسکو در ژانویه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای هوایی آمریکا و ائتلاف تحت امرش تلاش می کنند به طور مخفیفانه طی عملیات ها در سوریه عمل کنند.
وزارت دفاع روسیه عنوان کرده بود: همکاران آمریکایی ما تمایل ندارند که ما را در جریان طرح هایشان برای استفاده از جنگنده های جنگی ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.