0 نظر
313 بازدید

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی: حقوق بازنشستگان همسان شود

double-quot

تهران-جارپرس-رییس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دیگر سازمان ها شد.

کد خبر : 22733
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1396 - 7:08
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی: حقوق بازنشستگان همسان شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی اصغر بیات روز شنبه در مراسم پیاده روی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پارک ولایت تهران ضمن تبریک فرارسیدن روز تکریم خانواده و بازنشستگان افزود: اگرچه دولت و سازمان تامین اجتماعی شرایط سختی دارند اما ما بازنشستگان و مستمری بگیران نیز شرایط سختی داریم و حقوقی که دریافت می کنیم تناسبی با شرایط زندگی ما ندارد.
وی تصریح کرد: انتظار داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم توسعه هم آمده است را اجرایی کنید.
بیات در ادامه با بیان اینکه امروز برای ما بازنشستگان روز بسیار مهمی است، چون اکنون بازنشستگان سه میلیون نفر با احتساب خانواده هفت میلیون نفر را شامل می شوند، ادامه داد: پیش بینی می شود در پیاده روی امروز در سراسر کشور یک میلیون نفر شرکت کنند که از ٢٠٠ نفر نیز تجلیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این مراسم پیاده روی و تکریم از بازنشستگان برگزار شده است، افزود:دولت تدبیر و امید با پشتکار بیشتری به مسائل و مشکلات بازنشستگان توجه ویژه ای داشته باشد
بیات ادامه داد: تامین اجتماعی دوران پرفراز و نشیبی را گذرانده و در چند سال اخیر تعاملات خوبی با این سازمان داریم.
بیات اضافه کرد: ثبات مدیریت در این سازمان برای بازنشستگان مهم است چون نوربخش با تیم مدیریت اقدامات مهمی برای بازنشستگان انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: اصل سه جانبه گرایی و حضور نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران در ارکان سازمان و جلسات تصمیم گیری و هیات مدیره از درخواست های اصلی ماست.
رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان یکم آذرماه به پایان می رسد و انتظار داریم برای ادامه آن همکاری جدی شود البته باید مدیرعامل سازمان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
رییس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه توجه به بخش مسکن بازنشستگان از دیگر اولویت های بازنشستگان به شمار می رود، ادامه داد: البته انتظار داریم
دولت موضوع تکریم بازنشستگان را از اولویت های خود قرار دهد.
بیات اضافه کرد: حال که مجلس شورای اسلامی و رئیس جمموری بخث صندوق های بازنشستگی را به عنوان چالش می دانند بعضا حقوق بازنشستگان با تاخیر انجام می شود مورد نگرانی بازنشستگان است البته با تلاش نوربخش این مشکلات حل شده ایت.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پرداخت سالانه ١٠ درصد بدهی دولت به تامین اجتماعی که اکنون ١٣٠ هزار میلیارد تومان است در برنامه ششم توسعه آمده است از دولت تقاضا دارم که بدهی این سازمان را پرداخت کند تا دچار مشکل اساسی نشود.
وی اضافه کرد: حفظ استقلال بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری خط قرمز ماست و هرکسی که چشم طمع به اموال بیمه شدگان و بازنشستگان داشته باشد آن را محکوم و جلوی آن می ایستیم.
رییس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به بخش سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) نیز اشاره کرد و افزود: اخیرا زمزمه هایی به گوش می رسد، البته همه بدانند شستا متعلق به تامین اجتماعی و برای حفظ ارزش و دارایی های بیمه شدگان و کارگران است و منابع درمانی و بیمارستانی متعلق به ۴٢ میلیون بیمه شده است.
وی افزود: اجازه تعدی به این سرمایه ها را نخواهیم داد و اگر امنیت و آرامش ما را به هم نزنید چون تبعات جدی به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم اقدامات مهمی صورت گرفت که انتظار داریم در بخش بیمه تکمیلی مساعدت به ما شود، در طرح کرامت رضوی که تاکنون ۵۶ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شده اند امیدواریم نیز ادامه داشته باشد.

** تامین اجتماعی بیش از ٩ هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت کمک کرده است
حسن صادقی رئیس جامعه پیشکسوتان کارگری نیز گفت: استمرار و ابقای نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می تواند در پیشبرد برنامه های این سازمان تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: امروز شرایط سخت و دشواری برای تامین اجتماعی به ویژه اموال این سازمان است و نگاه سویی به اموال این سازمان وجود دارد و ما باید حساس تر و تیزبینانه تر به این اموال نگاه کنیم و همه اضلاع و نفس های سازمان را رصد کنیم.
وی اضافه کرد: نغمه هایی از سوی مجلس و وزارت بهداشت به نوش می رسد که دلخراش است و اینکه می گویند منابع تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت به کار گرفته شود یه حرف خلاف قانون و بی اساس است.
صادقی خاطرنشان کرد:اینکه می گویند تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت کمک نکرده است درست نیست گفت: در مجموع ٩ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان به صورت مستقیم به طرح تحول سلامت کمک کرده ایم و هشت هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان خدمات داده ایم چگونه می گویند تامین اجتماعی به این طرح کمک نمی کند.
وی تصریح کرد: سومدیریت و نبود برنامه مدون اقتصادی باعث شده امروز کشتی طرح تحول سلامت به گل نشسته شود.
رییس جامعه پیشکسوتان کارگری خاطرنشان کرد: آیا سزاوار است امروز بیش از ١٣٠ هزار میلیارد تومان از دولت و ١٨ هزار میلیاردتومان هم از کارفرمایان و بخش خصوصی طلب داشته باشد.
مراسم پیاده روی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پارک ولایت تهران امروز شنبه برگزار شد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.