0 نظر
214 بازدید

رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا:داعش در منطقه نفس های آخر را می کشد

double-quot
دهلی نو- جارپرس – رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا با اشاره پیروزی های نیروهای عراقی و سوری اظهار کرد داعش در سوریه و بویژه عراق نفس های آخر خود را می کشد.

کد خبر : 19978
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 6:57
رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا:داعش در منطقه نفس های آخر را می کشد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا،’اسوینی کی موهاپاترا’ اظهار کرد: مردم عراق به زودی شاهد آزادی شهر مهم و استراتژیک موصل خواهند بود.
وی تصریح کرد دولت عراق با تصرف کامل شهر موصل، گام مهمی در برقراری امنیت در عراق پس از چند سال ناامنی دراین کشور برمی دارد.
به گفته وی ،آزادی موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق، نقش مهمی در تحولات میدانی و نبرد با تروریست ها دارد.
استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو گفت که غربی ها و آمریکایی ها تاکنون به غیر از حمایت لفظی اقدام موثری برای آزادی موصل از وجود تروریست های داعش انجام نداده اند.
وی، نقش کردها و دیگر نیروها در مبارزه با داعش را ناچیز دانست و تصریح کرد نیروهای مردمی و ارتش عراق تاکنون پیروزی های بزرگی بدست آورده اند.
رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا گفت که آمریکا و برخی از کشورهای غربی و منطقه اقداماتشان در راستای تقویت داعش در عراق و سوریه است .
وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ در عراق باید دولت این کشور با برقراری آشتی ملی، زمینه یکپارچگی و رفع اختلافات را فراهم کند.
این تحلیل گر مسائل غرب آسیا اظهار کرد اختلاف و درگیری بین گروههای مختلف زمینه رشد تروریسم و تجزیه این کشور را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه گروههای تروریستی داعش ،طالبان و القاعده نماینده اسلام نیستند اظهار کرد این گروهها برای ضربه زدن به اسلام ، مسلمانان و فراهم کردن زمینه دخالت کشورهای خارجی در منطقه ایجاد شده است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد ممکن است داعش از نظر نظامی به زودی در منطقه شکست بخورد ولی مبارزه با افکار داعش به سالها زمان نیاز دارد.
وی تصریح کرد باید رسانه ها و به ویژه علمای کشورهای اسلامی با افشای ماهیت اصلی گروههای تروریستی از پیوستن جوانان به این افکار خطرناک جلوگیری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.