0 نظر
161 بازدید

رئیس‌جمهور منتخب فرانسه نام حزب تحت رهبری‌اش را تغییر داد

double-quot

تهران – جارپرس -رئیس‌جمهور منتخب فرانسه با اعلام خطوط کلی برنامه انتقالی خود، از تغییر نام حزب سیاسی تحت رهبری‌اش خبر داد.

کد خبر : 20658
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 5:56
رئیس‌جمهور منتخب فرانسه نام حزب تحت رهبری‌اش را تغییر داد

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از «آسوشیتدپرس»، «امانوئل ماکرون»، که در انتخابات روز یکشنبه فرانسه با برتری قابل ملاحظه‌ای، «مارین لوپن» نامزد حزب راست‌افراطی «جبهه ملی» را شکست داد و رئیس‌جمهور جدید این کشور شد، با اعلام خطوط کلی برنامه انتقالی خود، از برنامه‌اش برای سفر به آلمان، و نیز تغییر نام جنبش سیاسی تحت رهبری‌اش خبر داد.

ماکرون اکنون باید تلاش کند در انتخابات پارلمانی که اواسط ماه ژوئن برگزار خواهد شد به شکلی اکثریت پارلمانی را به دست آورد.

براین اساس، جنبش تحت رهبری امانوئل ماکرون نام خود را به «جمهوری به پیش» تغییر خواهد داد و نامزدهای این جنبش با این عنوان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

ماکرون تعهد داده است که نیمی از نامزدهای این جنبش برای اولین بار در عرصه سیاست برای یک مقام انتخابی نامزد خواهد شد، مانند خود او که تا قبل از انتخابات روز یکشنبه هیچگاه مقام انتخابی نداشت.

طبق این گزارش، ماکرون با کسب ۶۶ درصد آرا به پیروزی رسید اما در رأی‌گیری روز یکشبنه تعداد بسیار زیاد و بی‌سابقه‌ای از آرای سفید و باطله به صندوق ریخته شد و میزان مشارکت در انتخابات هم در پایین‌ترین سطح در چند دهه گذشته بود.

همزمان جبهه ملی فرانسه نیز به فکر تغییر دادن نام این حزب است. مقام‌های این حزب روز دوشنبه در مصاحبه‌های خود گفتند این حزب که توسط پدر لوپن تأسیس شده با هدف جلب حمایت طیف‌های گسترده‌تری نام خود را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.