دی میستورا از طرف های سوری خواست در مذاکرات ۲۳ مارس ژنو شرکت کنند

double-quot
تهران – جارپرس – نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه بامداد پنجشنبه از طرف های سوری خواست تا در گفت و گوهای ۲۳ مارس در ژنو شرکت کنند.
کد خبر : 19855
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 8:17
دی میستورا از طرف های سوری خواست در مذاکرات ۲۳ مارس ژنو شرکت کنند

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، استفان دی میستورا که برای ارائه گزارش در خصوص مذاکرات اخیر صلح سوریه به شورای امنیت رفته بود، افزود: از تمام طرف های درگیر در بحران سوریه می خواهم که از راه حل نظامی برای پایان بحران سوریه اجتناب کنند.
وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا از ورود کمک های بشر دوستانه به مناطق محاصره شده سوریه حمایت کند.
مذاکرات ژنو ۴ با هدف حل بحران سوریه، شامگاه پنجشنبه /پنجم اسفندماه/ در سوئیس آغاز شد که «بشار الجعفری» ریاست هیأت دولت سوریه و «نصر الحریری»، ریاست هیأت مخالفان را برعهده داشتند؛ این مذاکرات ۱۳ اسفند به کار خود پایان داد.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در سه دور مذاکرات قبلی که در ماه های فوریه، مارس و آوریل ۲۰۱۶ در ژنو سوئیس برگزار شد، نتوانست نمایندگان گروه های مخالف سوری و دولت دمشق را دور میز مذاکره جمع کند.
به نظر می رسد در نشست اخیر، دستور کار روشنی برای ترسیم چشم انداز آینده این مذاکرات مشخص شده است.
بشار جعفری رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات ژنو مهمترین دستاورد گفت‌وگوهای «ژنو۴» را توافق بر سر دستور کاری دانست که دارای ۴ نکته اساسی است.
وی گفت:‌ما در این مذاکرات برای ازسرگیری مذاکراتی جدی با میانجی‌گری سازمان ملل با هیات‌های مشارکت کننده به توافق رسیدیم. مسائلی که در این مذاکرات مطرح شد بیشتر به صورت گذرا و سطحی بود.
جعفری افزود:‌درباره مساله انتخابات اصلا بحثی نشد چون این مساله به قانون اساسی مربوط است اما مهمترین مساله‌ای که درباره آن بحث شد مساله مبارزه با تروریسم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.