دیدار ۶ ساعته روسای ستاد ارتش روسیه و امریکا در هلسینکی

double-quot تهران - جارپرس - فرماندهان ارشد ارتش روسیه و آمریکا روز چهارشنبه نشست شش ساعته‌ای را در هلسینکی برگزار کردند؛ نشستی که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد و بر خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور جنگ‌زده تمرکز داشت.
کد خبر : 68938
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 11:08
دیدار ۶ ساعته روسای ستاد ارتش روسیه و امریکا در هلسینکی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه جزئیاتی را از این مذاکرات شش ساعته خود در هلسینکی منتشر نکردند و بیانیه‌های هر دو کشور نیز بسیار مختصر بود.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای که شامل اطلاعاتی درباره مدت زمان این جلسه و نه برنامه آن بود، اعلام کرد: این مذاکرات با هدف کاهش ریسک و رفع اختلال‌های عملیاتی برگزار شد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز گزارش داد، این مذاکرات با هدف مذاکره درباره کاهش ریسک و خطر صورت گرفت.

آمریکا و روسیه اغلب درخصوص منافع نظامی خود در سراسر جهان با یکدیگر رقابت دارند از جمله در کشورهایی چون سوریه که در آن نیروهای آمریکایی و روسی با فاصله اندکی از یکدیگر عملیات انجام داده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید واشنگتن و مسکو چگونه گام‌های بعدی خود در افغانستان را بر می‌دارند.

به دنبال خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور جنگ‌زده، ارتش آمریکا از سوی کنگره برای ارائه یک استراتژی ضد تروریسم برای رسیدگی به خطراتی که از افغانستان نشات می‌گیرند، به شدت تحت فشار است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که بر عملیات‌های “آنسوی افق” تکیه خواهد کرد که در صورت مشاهده هرگونه تهدید برای آمریکا، می‌توانند گروه‌هایی چون القاعده یا داعش را در افغانستان هدف گیرند.

اما از آنجایی که آمریکا هیچ نیرویی در افغانستان ندارد، میزان توانایی واشنگتن برای شناسایی و خنثی کردن توطئه‌ها نامشخص است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرده که مسکو باید با دولت طالبان همکاری کند و قدرت‌های جهان باید رفع مصادره اموال افغانستان را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.